HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Omterminera kapad Supra Sword HT?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Junepe Posted - 2011/01/13 : 16:09:13
Behöver lite hjälp angående nedanstående.

Jag har Supra Sword 2x4m som jag skulle vilja göra till 4x2m.
Det finns ju CombiCon att köpa för utseendets eller ska man passa på att löda dit andra.

När jag har lödning på tråden så skriver Jenving på sin sida följande.
"The termination is done with strong, gas tight crimping, so the joined metals are fused into one unit. This is more pure and secure than any soldering"
Det spelar väl mig ingen roll om det blir en "vanlig" lödning? Är väl bara bra om man ska "slita" kablarna ut och in dagligen från sina fästen? Slitstarkt helt enkelt är min poäng.

Bifogar även en bild, finns krympslangen (om stumpen heter så), den med svart och röd text på bilden, att få tag på i affär. Hittar inget i mina sökningar men tänkte om någon visste.



Någon som har några tips i skjortärmen att ge mig så jag inte total förstör mina högt aktade kablar.
Hur gör jag nu på bästa sätt dessa svärd till 4x2m, det estetiska älskas av mig.

((( Junepe )))
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Junepe Posted - 2011/01/14 : 22:23:09
Novisen söker svar.
Tror ni att krympslang från Svalander kommer att klaffa?
För det är väl inget annorlunda speciellt egenhets avarts mått med dessa kablar?
Som man ska ha i baktanke.
External Size: 9.3x18.4
Junepe Posted - 2011/01/13 : 18:20:17
Ja just det Bernt, crimpning var ordet, tack.
Undra om man kan hitta någon som gör detta med högsta kvalisort här i mörka småland. Men "vanlig" lödning blir nog bra det med.

Lindvall det ska jag absolut göra. Det dröjer tyvärr till nästa vecka då jag i nuläget befinner mig på ett uppdrag i tjänsten, (jäklar i gatan vad armé det låter) det är därför jag "lånade" en bild från supras hemsida. Ska bli kul att se om det är någon skillnad.
lindvall Posted - 2011/01/13 : 17:49:47
Du får gärna ta en bild på den ursprungliga termineringen av Swordhögtalarkablarna (det som syns när man flyttar "krympslangen", så kan jag se om mina ser likadana ut! Mina ser nämligen lite skumma ut, och jag undrar om det är så på alla Sword.
Bernt Jansson Posted - 2011/01/13 : 16:13:44
Crimpning är bättre på många sätt, inte bara ur slitagesynpunkt.
Men som privatperson är det säkerligen enklare för dig att löda.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000