HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Löda Komponentkabel, HJÄLP!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
HNK Posted - 2010/11/15 : 19:02:48
tjena, ska löda på nya kontakter på min vga ------> komponentkabel, men får de inte att funka. Har lödit röd till röd med ledaren till den röda rcakontaktens "ledare" och jorden till rcakontaktens jord, osv. med blå och grön kabel. Har jag lödit fel eller är de bara göra om allt och hoppas på att de funkar?

har illustrearat hur jag har lödit med en bild där de gråa representerar jord och de färgade själva ledaren.

https://dl-web.dropbox.com/get/Delat/Komponentkabel.png?w=74506802
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
HNK Posted - 2010/11/21 : 20:24:43
Egil, va menar du med program och hur "syncar" jag kabeln, det ända jag får upp på projektorn är ju "ingen signal" tack för svaren
RuneStone Posted - 2010/11/16 : 22:17:24
Det beror lite på.. gjorde själv en likande kabel en gång i tiden, fast jag gick från vga till scart, problemet då var att scart har 1 syncsignal och vga oftast 2..
Men då jag hade rätt modell Radeon-kort så hade jag bara 1 syncsignal.
Funkade ganska bra, bara man lyckades ställa in rätt upplösning och rätt frekvens så blev bilden ganska ok..
Egil Posted - 2010/11/16 : 08:52:16
Då VGA inte är samma format som komponent så e det tyvärr inte så enkelt. Fins div program för att få det att funka bara att söka. Va lite för många år sen jag gjorde det men harför mig att det är synken som saknas när du gör sådär.
rannagarden Posted - 2010/11/15 : 22:37:24
Kan inte se bilden?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000