HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Billiga bredbandare och förstärkare till jobbet

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
more10 Posted - 2010/09/06 : 18:14:22
Jag tänkte bygga en liten billig anläggning som jag ska driva med ett kasst ljudkort i en Fujitsu kontorsdator. Så spotify låter lite bättre på kontoret.

Förstärkeri blir en billig färdigbyggd Tripath från Tradera. Någon som kan rekommendera nåt av kinesmärkena?

Högtalare blir billiga bredbandare i hemsnickrad låda. Rekommendationer på element?
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Gubben i Kalmar Posted - 2010/09/09 : 08:30:24

bibl@

Var finns ritning och storlek på spolen och motståndet
i Din byggbeskrivnings-tråd?

Eller har jag bara missat nått!
bibl Posted - 2010/09/08 : 20:03:36
Tryck på länken i byggtråden så hamnar du hos Europe Audio i Holland köpte alltihop därifrån element, terminaler, motstånd och spole, hade stoppning liggande annars hade jag tagit det också.
more10 Posted - 2010/09/08 : 19:44:52
quote:
Element Tangband W3-871B 3" låter kanon med tanke på prislappen 162kr styck.

Var handlar man Tangband? Får inga träffar i Sverige när jag googlar.
bibl Posted - 2010/09/06 : 20:02:33
Kolla min byggtråd, jag hade i princip samma problem: Dator -> Tripathstärkare -> Högtalare. Budget max 1500kr för alltihop. Element Tangband W3-871B 3" låter kanon med tanke på prislappen 162kr styck. Det som kostar lite är filterkomponenterna men det är nödvändiga eftersom mellanregistret annars blir mycket påtagligt och basen försvinner. Idag hade jag nog dock byggt bokhyllemodden du hittar i mitten av sidan och inte den "vanliga" modellen av Tabaq som det nu blev.
PetterPersson Posted - 2010/09/06 : 19:47:34
TB eller HiVi 3"

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000