HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Serva en CD-spelare?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Mey Posted - 2010/07/04 : 21:57:18
Min Rotel RCD-930AX börjar bli lite trött.
Har haft den i ca. 3 år, och förra ägaren berättade att den missade vissa spår i slutet av skivorna.
Jag fick hem spelaren och konstaterade att det felet måste ha varit inbillat eller ännu bättre; felet kanske försvann i hanteringen via Posten?`

Nu, tre år senare har felet väl börjat framträda.
Spår 8-9 och framåt klarar den inte att läsa, det bara hackar och detta är oavsett vilken skiva jag spelar
Det gör ingen skillnad om skivan är bränd eller pressad.

Vad kan man göra åt detta, finns det något man kan göra själv eller finns det någon som lagar äldre Rotelapparater nu för tiden?

Alternativet är givetvis att köpa något nytt men jag gillar den och den matchar min anläggning bra.

Tips, förslag?
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
rannagarden Posted - 2010/07/21 : 11:14:30
Var så god.
Mey Posted - 2010/07/21 : 09:20:27
Mycket riktigt var det så.
Öppnade locket och konstaterade att det såg lite annorlunda ut på just denna maskin.
Men jag rengjorde och applicerade en gnutta nytt fett och nu fungerar spelaren som en dröm igen.
Det nya fettet är specat till temperaturer mellan -30 och +450 vilket bör räcka.
(Men jag får se upp med Ebba Grön, då kan det ju bli 800 grader. )

Tack för tipset!
rannagarden Posted - 2010/07/05 : 04:47:47
Låter som om släden behöver smörjas? Ofta sitter lasern monterad på en liten motordriven släde som åker utefter 2 stänger. När smörjan tar slut eller blir skit på dessa stänger brukar det kärva lite vilket gör att motorn hackar. Plocka isär, gör rent, smörj stängerna.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000