T O P I C R E V I E W |
Jacken |
Posted - 2010/07/04 : 01:54:57 Blir tokig på att man inte kan få ut den digitala signalen på de vanligaste SACD spelarna. Håller på med ett kort med en DIT4192 som gör om DSD signalen till PCM och skickar ut den i full (24/88.2khz) kvalitet till SPDIF. Har haft igång och sett att den fungerar, men lyckades kortsluta kortet efter femton minuter.
Är någon intresserad av schema och PCB för en sådan modifikation? Jag håller på att konvertera en Pioneer 696, men det borde fungera på många olika spelare bara man hittar schemat på den. |
2 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Jacken |
Posted - 2010/07/04 : 23:43:13 Modden går ut på att ta PCM signalen från burken och skicka in den i en DIT4192 och ta ut SPDIF signalen som är spärrad på te x Pioneer DVD spelarna. Gjorde kretskort idag men lyckades klanta mig när jag skulle löda på DIT kretsen. Dags att skaffa bättre lödkolv. Det är en enklare variant (ingen PAL) av den här: http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/48393-hirez-sacd-dvd-digital-output-pioneer-dv-575a-dv-578a-dsd-pcm.html
Återkommer med info när jag skaffat fler DIT4192 kretsar. |
rannagarden |
Posted - 2010/07/04 : 08:14:36 Otur med kortis. Kan du berätta lite mer om modden? Bilder? |