HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Mjuk kopplingstråd

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
reVintage Posted - 2010/04/07 : 09:16:23
Ska ha mellan sockel och kort till mina flexupphängda 7-pins noval.
Finns det något bra som inte ställer till det ljudmässigt. Iofs så rör det sig bara om max 20mm så jag tror inte att det inverkar på ljudet. Har inte letat men ev. har jag lite VdH flertrådig tonarmstråd liggande. Den hårda varianten i single strand rent silver har jag men den är ju för hård.
11   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
reVintage Posted - 2010/04/11 : 13:49:54
Var ute på mitt lager och hittade ett defekt 8" SEAS-element och kapade tamparna. Ska pröva dessa först. De räcker nog till en kanal, men jag tror att jag har mer liggande.
RuneStone Posted - 2010/04/11 : 11:44:02
har faktiskt inte så stor koll på vilken bransch det används mest i.. men jag skulle kunna tänka mig att det är i applikationer med höga frekvenser, då skineffekten är högre vid höga frekvenser och litzkabel då passar utmärkt.

Kanske har lite lämplig kabel hemma, men nu kommer jag inte hem på 3 veckor men jag kan kolla då.
reVintage Posted - 2010/04/11 : 11:05:34
Runestone,
0,47 eller något tunnare låter vettigt för mig men fortsätter leta efter ngn som säljer på metervara. I vilken bransch används det mest?

Pix,
Hut tunn är Mogamin? Iofs är strömmarna låga så det behövs nog inte så mycket tvärsnittsarea.

Kom på en annan variant: Man skulle kunna ta kabeln mellan kon och korg på några trasiga högtalarelement. Alternativt kanske sådan kabel finns hos en högtalartillverkare ca 15mil västerut.

peranders Posted - 2010/04/11 : 09:59:13
Jag har tillgång till extremt flexibel litztråd med färdiga längder på 20-30 mm någonting. Arean är sytråd typ.
pix Posted - 2010/04/10 : 16:10:43
Lars,
Har en liten bit Mogami tonarms armkabel som är extremt flexibel
Tror du att den klarar biffen så kan jag skicka över den
/Pix
soundbrigade Posted - 2010/04/10 : 11:11:31
Finns det inte tunn lab-sladd; av den typen man har till mätinstrument?
RuneStone Posted - 2010/04/07 : 18:34:21
ptja, de e ju rätt påkostad tråd, jämför man med installationskabel så e det ju dyrt. men å andra sidan jämför man med lågnivåkabel så e det inte så farligt.. vet bara svalander som säljer på meter, men han har väl bara silverkabel.. ska kolla runt lite få se.. eventuellt att jag köper mig en rulle själv, då kan jag skicka nån meter kabel till dig.
reVintage Posted - 2010/04/07 : 17:36:33
Så du tycker att 387:- för minsta kvantitet är billigt, man kan fundera på vilka referensramar du har. Kanske du har förslag på någon som säljer i metervara?
RuneStone Posted - 2010/04/07 : 17:29:00
tja, ja tyckte inte den va så farligt dyr. Ca 8:-/m om du köper så grovt som 0,47 mm² problemet e väl att du måste köpa en hel rulle.
reVintage Posted - 2010/04/07 : 16:55:24
Jodå, jag kollade på litztråd för några dagar sedan. Juste och lödbar utan avisolering. Määäään, har du kollat prislappen?
RuneStone Posted - 2010/04/07 : 16:35:03
Litz-tråd borde väl vara ultimat ? kolla på Elfa

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000