HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Lackering

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
fixarstig Posted - 2010/03/18 : 02:34:08
Kan någon tipsa om lackerare i Göteborgstrakten/Västra götaland som kan göra "pianoblankt". Börjar tröttna på halvblank sprutning. Nästa objekt blir nog mitt sista och då vill jag ha det perfekt!
15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
bearwik Posted - 2010/05/28 : 12:05:14
Jag lackade vid ett tillfälle ett par högtalare ned Butinox blank golvlack, penslade på med gott resultat.
Beat Posted - 2010/05/28 : 11:19:13
"Tonkin" har jag för mig att vi använde sist jag vart på sjön. Mycket lackande på skutor.
Den ger en lite mörkare men stark yta.
Hornta Posted - 2010/05/28 : 10:24:41
lyfter de här tråden igen eftersom jag har liknande fråga: jag har målat mina högtalare med snickerifärg vit 40 blank, men jag skulle vilja få dem ännu blankare och tåligare. Vilken typ av lack ska man satsa på? helst inte allt för dyr ;)

Såg att beijer hade en klarlack 90 som var avsedd för parkett, funkar den?
fixarstig Posted - 2010/03/21 : 00:42:16
Ja det var inget dåligt bygge. Ska testa på mina "fulbygge"-lådor.
bibl Posted - 2010/03/20 : 13:11:18
Kolla den här tråden på grannforumet StefanA bygger hembio ett ganska extremt projekt rent utseendemässigt,men du kanske kan hämta inspiration om du nu vill ha som du skriver ett perfekt bygge?
fixarstig Posted - 2010/03/20 : 11:15:05
OK OK, jag ska försöka på ett försöksobjekt för att åtminstånde ha testat, jag lovar. Tackar för hjälpen
TxF Posted - 2010/03/19 : 21:34:41
Rolf-San är inne på rätt spår, högblank båtfernissa funkar fint. Lägg på några lager sen putsar du försiktigt med slipkloss och 400 korns papper tills du får en jämn yta. Efter det går du på med 800 korn våtslippapper, sen 1200 korn våtslip. Slutligen polerar du ytan med metallpolish från biltema. Resultatet blir en spegelblank yta. Och slipningen är inte så farligt dryg, värst är första gången med 400 korn. Våtslip å polering går som på räls.
fixarstig Posted - 2010/03/19 : 19:44:54
Jag tror att jag ska prova med möbelpolish på mina vita f.d. HFLS-1 lådor. Nä, jag får jaga billackare. Nån ska väl kunna övertalas!!
Rolf-san Posted - 2010/03/19 : 18:59:46
Men det ger resultat. Tänk då på träbåtsfanatikerna som lägger uppåt tjugo (20) lager klarlack.
fixarstig Posted - 2010/03/19 : 18:55:38
Huga, blir svettig på bara tanken!!
Rolf-san Posted - 2010/03/19 : 18:41:19
Annars, om du själv kan tänka dig göra jobbet så målar du först den kulör du vill ha. Kom ihåg att svart är det svåraste som finns att hålla ytrent. Sedan lägger du på minst fem lager klarlack. Det snyggaste är lite halvdyr lösningsmedelsbaserad båtklarlack som också är lite lagom tjock och bygger skikt och flyter ut snyggt. Då får du djupet, vilket jag misstänker att du eftersträvar. Det tar sin tid, men är värt besväret. Jag har gjort det på annat än högtalare.
fixarstig Posted - 2010/03/19 : 01:11:33
Det verkar som om det inte är så. Den gubben jag använt har bara halvblank epoxilack och så verkar det vara överallt. Få se om jag kan övertala nån billackerare?
bearwik Posted - 2010/03/18 : 19:59:36
Firmor som lackar köksluckor borde väl fixa högblankt?
fixarstig Posted - 2010/03/18 : 19:43:05
Jag frågade en gång en billackeringsfirma men de tog inte trä. Får väl testa fler firmor. Tack ändå!
Rolf-san Posted - 2010/03/18 : 19:00:30
Billackerare. Och sedan toppar du kulören med några lager klarlack.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000