HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hur fungerar TB W3 871 som mellanregister?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
FForsman Posted - 2010/03/11 : 15:15:26
Hur fungerar TB W3 871 som mellanregister?

Är det någon som har en uppfattning om hur dessa små element presterar i mellanregisterområdet?

Funderar på att använda dem som mellanregister, alternativt diskant också, i en två- alt. trevägare. I och med att jag redan har ett gäng funderar jag på om det är värt att pröva att sätta två eller tre st. i respektive kabinett.

Är de för billiga och enkla eller har de kapacitet att leverera välljud i mellanregisterområdet?


datablad: http://www.lautsprechershop.de/pdf/tangband/w3-871sc.pdf


/mvhff
8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
FForsman Posted - 2010/03/14 : 00:24:21
otålig och otålig vet jag inte men det blir bra med lite fina mätvärlden till hösten. Då har jag hunnit misslyckas med ett par högtalare och blivit mogen för att lyssna

1 Få en ide
2 pröva
3 misslyckas
4 mogen för att lyssna
5 pröva igen
6 förhoppningsvis lyckas

gissa om jag hade svårt för matte i skolan. Orkade aldrig lyssna klart på lärarens förklaringar innan jag började räkna. När jag väl kört fast och lyfte på blicken var halva tavla full med härledningar och jag hopplöst efter

/mvhff
Beat Posted - 2010/03/13 : 17:53:17
Om du menar allvar med ett linearray så har jag en del info som jag skrapat ihop och lusläst. Det finns rätt mycket bra info från, Griffin, Russel och Murphy. Alla byggt en del men med lite olika erfarenheter och bakgrund. Leta gamla nummer av "Audioxpress". Hoppas på att kunna sätta fräsen i lite mdf fram mot hösten och lite tester på bredbandare skall nog också komma upp. Om du inte är för otålig alltså.

Vänligen
Pontus
FForsman Posted - 2010/03/13 : 11:52:40
Tack Beat!

Hittade pappret här. Ska läsa igenom.

/mvhff



Beat Posted - 2010/03/13 : 11:22:16
FForsman - sök "jim griffin - white paper" så hittar du alla svar på om eller om inte interferensens olidliga varande i linjekällor. Dessutom - och det här är också en högst personlig åsikt- tycker jag inte att den är speciellt lätt att höra i ett vardagsrum.
Ingterferensen är beroende av hur stort elementet är, hur elementen är placerade i förhållande till varandra etc.
FForsman Posted - 2010/03/11 : 21:42:20
ok, tack.

Det är alltså därför man aldrig ser mer än ett diskantelement i samma konstruktion. När riskerar man att elementen interfererar med varandra? Vilka faktorer påverkar eller kan man ge ett generellt svar på när det kan inträffa?

Har sett en dipol med 10 st. bredbandare i här på forumet. Riskerar den också interferens i de högre frekvenserna?

/mvhff
Magils Posted - 2010/03/11 : 21:33:45
Jag tycker definitivt de presterar gott nog för mellanreg och diskant. Om ska använda flera så kanske de inte ska släppas för högt i frekvens pga. interferensen som uppstår.
Hemling Posted - 2010/03/11 : 19:33:48
Japp det är de som sitter i lancettorna och även i "nålarna".
Beat Posted - 2010/03/11 : 18:21:06
Det är väl de som satt i lancettorna? Är det dem så blev jag rätt impad av dem når jag hörde den högtalaren. Tror inte att det, subjektivt, saknades så mycket i utsträckning uppåt heller..

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000