HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Montage av klocka?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
rannagarden Posted - 2010/02/28 : 18:34:32
Jag skall testa en eftermarknadklocka i en gammal spelare för skoj skull men stöter på patrull. Klockan sitter j-vla dumt till så frågan är om jag kan låta den gamla oscillatorn sitta kvar men "lyfta benet" på XTAI och koppla nya klockans signal in där? Man kapar banan istället för att montera bort gamla klockan, C170 och C171. Eller måste den gamla bort?



Sista frågan är hur kopplar jag DACens XTAO? Nån som kan tipsa så vore jag tacksam.
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
ludo Posted - 2010/03/01 : 19:35:28
Löd bara bort resistorn X101 och låt utgången XTAO flyta.
rannagarden Posted - 2010/03/01 : 16:58:34
Ja, jag har inte råkat på en sådan lösning förut. Vanligast ser det ju ut så här: http://www.lcaudio.dk/images/LClock/cir1-1.png
Hur har du tänkt att XTAO skall kopplas? Skall den vara kvar som den är?
ludo Posted - 2010/03/01 : 14:52:43
Ser ut som pinne XTAO är en (inverterar)-utgång som driver kristallen. Tror därför att det är bättre att prova att koppla in sig med den nya klockan på XTAI och jord. Annars man kanske råka ut för att utgången från chippet i cd spelaren och buffern i den nya klockan driver olika logiska nivåer så att nån av utgångarna brinner upp.
rannagarden Posted - 2010/03/01 : 04:46:32
Okej. Då antar jag att den gamla klockan med bihang alltså inte kommer störa. Klockan är en gammal Lclock XO2 jag hittade i gömmorna och spelaren en lika gammal Sony CDP-XE330 där hela DAC kortet är monterat under lasern/driven så att man får löda bort både spindelmotor och slädmotor OCH lasermekaniken för att komma åt att löda bort gamla klockan. Däremot sitter DACen lätt åtkomlig på kortets undersida.

Skall se ifall hinner testa i eftermiddag.
esl Posted - 2010/02/28 : 21:52:25
Funkar!
Kapar du banorna vid pinne 89 och 90 så är det bara att löda på sig rakt på pinnarna.
VAd är det för spelare?
Vilken klocka kör du?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000