HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Är det inte dags....

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Bubbel Posted - 2010/02/21 : 21:32:16
Att samla alla dessa trådar om tappade horn under en och samma mapp/tråd eller vad som helst de väller fram över forumet så att man håller på att tappa bort var de finns. Kanske göra en sticky i diy och teknik där man kan starta en ny tråd med en ny konstruktion så att de är samlade.

En annan sak jag också ser ofta och jag tror skulle vara bra är att ha en sticky där man lägger in sitt tips på hur man rengör exempelvis en potentiometer och andra enkla tips som förenklar. Jag vet att man kan söka efter info med hjälp av sökfunktionen men den missas av allt för många.

anders
8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Wheels Posted - 2010/02/22 : 09:51:06
quote:
Det är så jag menar att allt med TH är samlat på ett och samma ställe men för att göra det enklare så kan man skapa nya trådar där annars är det risk att tråden blir lång svår att överblicka i värsta fall dör ut.

Bra ide tycker jag.
Alternativt att göra ett sub bas forum som Diyaudio.com
Bubbel Posted - 2010/02/21 : 23:38:46
Det är så jag menar att allt med TH är samlat på ett och samma ställe men för att göra det enklare så kan man skapa nya trådar där annars är det risk att tråden blir lång svår att överblicka i värsta fall dör ut.

TH är väldigt spännande förmodligen det häftigaste sedan OB högtalarna kom in i diyvärlden jag tycker att det krävs någon form av ordning eget forum eller nått bara det blir bättre kanske ett forum för högtalare med allt som finns där under OB, TH, Basreflex, mm i sina egna underforum kanske värt att prova.

anders
johan.björklund Posted - 2010/02/21 : 23:14:35
vill minnas att jag har nämt sticky i det här sammanhanget men jag minns inte när eller var.
Annars så har tex Mod en funktion på ett forum, så att fylla på allt eftersom är inget jobb i sig.
Det räcker ju långt att upptdatera nån gång i veckan.
PetterPersson Posted - 2010/02/21 : 22:37:40
Varför inte bara ha en självgående "sticky" likt denna

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=73500

där man kan fylla i sina egna trådar? Enklast för alla och behöver
naturligtvis inte vara begränsad till TH. Bra om alla som vill skapar
EN post var där man fyll i själv och beskriver varje länk med ett par ord.
bibl Posted - 2010/02/21 : 22:25:36
quote:
En låst tråd med allt godis i går väl att fixa ?

Det löser ju inte problemet eg. med alla nya trådar som poppar upp både i Teknik och DIY och Bildreportage - Teknik och DIY, någon måste ju sitta och uppdatera tråden allteftersom. Bättre med ett eget forum där "fanatikerna" får hålla till...
johan.björklund Posted - 2010/02/21 : 22:17:01
En låst tråd med allt godis i går väl att fixa ?
bibl Posted - 2010/02/21 : 22:12:39
Kan bara hålla med Bubbel, och kan man ha ino, linn och tannoy borde det väl även finnas plats för ett th forum eller? Sedan är det ju som sagt det som är absolut hetast för närvarande i DIY här på forumet...
ztenlund Posted - 2010/02/21 : 21:38:16
Ja, kanske. Jag har fått ett PM i ämnet också, men har inte orkat tänka eller göra något åt saken.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000