HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Ariel - bi amping, aktivt eller passivt XO?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Fredrichc Posted - 2010/02/06 : 13:28:18
Hej glada forumister! Efter en mycket lång DIY-paus har jag äntligen återfått suget efter spännande projekt. Jag har nu spanat in Lynn Olsons Ariel och har bestämt mig för att försöka mig på dem.

http://www.nutshellhifi.com/Arieltxt1.html

Nu vill jag såklart göra det lite mera komplicerat än originalet. Min plan är att bi-ampa dessa skapelser, samt ha ett mindre tappat horn som substöd vid behov.

Nu till frågan; visst ska jag ge upp tanken på att ersätta det designade passiva filtret med ett aktivt Linkwitz-filter? Jag vill hemskt gärna bygga ett sådant med, men risken är väl att det sabbar mer än vad det ger, Lynn har ju trots allt lagt ner oändligt mycket tid just på filtret...

mvh
Fredrich

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000