T O P I C R E V I E W |
Hornta |
Posted - 2010/01/05 : 11:20:52 Finns det några program liknande lspCAD och dylikt för mac os x?
Känns inte lite surt att behöva installera windows/virus på datorn :/ |
11 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
peranders |
Posted - 2010/01/14 : 10:38:47 Tekniska tillämpningar på Mac är det tyvärr tunt med. |
PG Jeppsson |
Posted - 2010/01/13 : 20:45:00 Det finns alltså inget bra program för högtalarkonstruktion för Mac? |
zix |
Posted - 2010/01/08 : 21:51:09 Vista har vi inte kört i Parallels på jobbet, men både XP och Win 7. Visst får man rysningar i början när man ser det starta upp, men man vänjer sig. Och som peranders säger, det går faktiskt riktigt bra att installera - inte särskilt svårt, till och med jag klarade av att lägga in XP. Vi har både Parallels och VMWare Fusion, men kommer dock att fasa ut Parallels och fortsätta med enbart Fusion. Det funkar bäst för oss i vår miljö och med våra burkar, stabilt och bra. |
peranders |
Posted - 2010/01/07 : 14:57:56 Jag kör Parallels Desktop och Windows Vista på min Mac och det funkar bra. Installationen är smärtfri, en våt dröm för en IT-nörd. |
Hornta |
Posted - 2010/01/07 : 10:27:38 FuzzMEasure är ett fantastiskt program! tyvärr går det inte att designa delnignsfilter, men är suveränt att mäta med. Mycket trevligare än CLIO!
Problemet är att man har så lite plats på datorn kvar (musik!) så att man vill väldigt ogärna fylla upp datorn med windows :/ Den dagen jag får råd med en extern disk kanske man får köra bootcamp... men ytterst tveksamt! |
sladdbarn |
Posted - 2010/01/06 : 23:02:04 Hemska tanke att installera windows på min mac... usch! |
zix |
Posted - 2010/01/06 : 19:04:37 P.S. för att köra Wndowsprogram på macen så brukar det funka allra bäst med VMWare Fusion eller Parallels. Med en snabb mac-burk så märker man knappt nån skillnad. Nackdel förstås att man måste installera windows med allt vad det innebär. Men man måste inte partitionera hårddisken eller skapa en BootCamp-partition - det är bara om man absolut vill kunna starta om datorn i Windows via BootCamp. Och seriöst, vem vill starta om macen i Windows? :) |
zix |
Posted - 2010/01/06 : 19:00:10 För design av låda vet jag bara macspeakerz. Där har knappast något hänt sen OS9, tyvärr. Det lär annars ha varit ett helt OK program för att designa låda. Tyvärr verkar open source-utvecklingen vara lite halvdöd på box-design, annars finns det ett antal bra ljudprogram som har sitt ursprung i open source men som har hittat till OS X.
För att mäta på högtalare så finns inte minst FuzzMeasure, http://www.supermegaultragroovy.com/products/FuzzMeasure/. Det lär ska vara bra grejer. Har tagit hem och testkört för ett par år sen, och det gick igång som det skulle iallafall, under OS X.
|
Circlomanen |
Posted - 2010/01/05 : 17:35:00 Kör Virtualbox med en W-7 eller XP i. Har man bara abstraherat windows tillräckligt långt bort från hårdvaran för att lätt kuna starta en ny instans från en masterbild varje gång så funkar det faktiskt bra. Ev förädringar kan man sedan spara i en annan fil. Jag gjorde en installation till en virtuell hårddisk på 4,6 GB, där jag har alla program och inställningar installerade och klara. Sedan bränner man den till en DVD, och spar som en master. Såfort det krånglar så kopierar jag över filen med master-skivan och startar om Windows i ett nytt och behagligt skick. Windows behöver en isoleringscell för att trivas bra. |
Hornta |
Posted - 2010/01/05 : 15:58:45 Ska kolla in det! Tack för tipset
Har för mig att jag provade Crossover Games eller vad det nu hette för att spela heroes of might and magic förut. Men det gick inte alls bra.
|
sladdbarn |
Posted - 2010/01/05 : 12:44:34 Nä windows undviker man så gott det går
Jag kör en del program genom crossover pro 8 och det fungerar bra, googla på crossover och se om det är något för dig, du slipper åtminstone installera windows. |