T O P I C R E V I E W |
Gemeni |
Posted - 2025/06/30 : 21:27:37 Har inte varit inne på detta forum på et tag, men har varit upptagen på andra forum. Men har en fundering som jag har tänkt på en stund.
Jag har nu haft många olika HiFi och Bioanläggningar upp genom tiderna, sådär 40 år. Mina sista har varit Meridian (därav at jag har varit upptagen på Meridian Unplugged under de senaste åren. Det som jag funderar på är at ljudet handlar mera om tycke och smak, nu när alla anläggningar (HiFi och Bio) har blivit så bra. Och även källmaterialet.
Jag har lyssnat på anläggningar som kostar runt kr 10 000 och anläggningar som kostar många milioner. Men jag är inte säker på at det är dom jättestora skillnaderna längre.
I mitt storraum har jag en uppsättning med Meridian som kostar mer än 1 000 00, men jag har också en uppsättning i min källare som ligger långt under kr 100 000 och ibland beroende på humör och musik så kan jag få en bättre upplevelse av den anläggningen. Vad är eran uppfattning?
|
1 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Imperial |
Posted - 2025/06/30 : 23:10:07 Ja har stundtals tre olika anläggningar å lirar på å var anläggning har sina svagheter å brister men olika styrkor. De beror åxå på humöret va ja vill lyssna på
Den ja lyssnar på mest e mina purifierade OA-52ps å förhållandevis enkel elektronik m både rör å trissor.
|
|
|