T O P I C R E V I E W |
Imperial |
Posted - 2022/04/03 : 16:00:21 Ja va lite förvånad över att de va så lite folk på mässan. För några år sedan så va de fullt m folk å man fick köa ett bra tag för en bra lyssnings plats i sweet spot. Nu va de flera lediga stolar hos utställarna.
Men de va en trevlig mässa i skuggan av covid.
De va många som körde m vinyl. De va trevligt.
Över lag så känns det som att många utställare tjunat ner diskanten. Ja tycker de e jobbigt m påträngande diskant. Men i år så va de inte så många rum ja störde mej på det jämfört m tidigare mässor.
Polk e bara ett namn i mängden för mej men nu fick ja höra dom m Marantz stärkare. För ett par högtalare som går på 22000:- så tycker ja att de va mässans fullpoängare när man jämför priser på det som ställs ut.
Nu sitter ja nöjd m moddade Carlsson OA-52. Men hade ja gått i köptankar så hade ja nog slagit till på polkarna.
Cabasse impade åxå lite grann. Dom körde ett 2.1 system m pyttesmå coaxialer å inbygd dsp. Ja glömde å fråga priset men dom stack ut i mängden.
Sen fanns det flera system som lirade bra. Men dom hade inte nå whow känsla för mej. |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Imperial |
Posted - 2022/04/09 : 12:37:13 Om polk ställer ut på Jönköpings mässan så rekommenderar ja att man lyssnar lite extra till dom. Mycket välljud för en rimlig peng. |
Bardis |
Posted - 2022/04/09 : 09:20:19 Imperial: Jag är benägen att hålla med om att en allt för påträngande diskant är jobbigt. Tidigare om åren hade high-end system en diskant som kunde skära i glas. Men trenden kanske har svängt? Använder de helt enkelt bara en eq eller är högtalare och signalkedja designade på något annat vis? Intressant spaning. Jag tänker besöka Sweetspot i Jönköping. Får se vad det bjuds på där. |
ztenlund |
Posted - 2022/04/08 : 20:57:43 Saker och ting är inte helt normala än och allt är även ur fas. Normalt sett går ju mässan i Stockholm i februari... Sedan ska jag personligen erkänna att jag ofta föredragit Göteborg och nog varit på fler Arken/Göteborg HiFi Show än olika varianter av den i Stockholm.
OA-52 hade varit kul att höra igen. Senast var nog prototypen de som Larsen hade 2006 på dåvarande Lärarhögskolan, innan han och Carlsson gick skilda vägar.
Tillägg/rättelse: Nej, det var inte en prototyp av OA-52. De hade han nog produktionsex av. Det var en ny version av OA-51 han hade en prototyp av, som aldrig kom i produktion i hans regi. |