HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Prisvärd PWM-förstärkare (Plate med DSP)

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
pix Posted - 2020/04/28 : 08:20:42
Någon som har förslag på på en prisvärd och effektstark PWM-förstärkare för infällt montage (plate), med DSP-funktion (mät-mick, EQ och fas-kompensering)?
Kanske någon har något begagnat liggandes?
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Double A Posted - 2020/04/29 : 16:21:51
I Hypex Fusion plate amps Dsp kan du ställa in fördröjning till varje kanal, kanske kan räcka?
pix Posted - 2020/04/29 : 08:35:56
Jag börjar få så mycket lådor överallt. Tänkte att det vore trevligt att fälla in ett stereo-steg i varje basdel (20-80Hz resp. 80-350Hz). 2 x 100-250W torde vara more than enough..
EQ-delen är den primära då jag vill kunna rummskorrigera. Fas-korrigering ett plus, men kanske inte ett måste. Jag försöker få samtliga element fysiskt placerade på samma avstånd.
HerrD Posted - 2020/04/28 : 22:34:15
Jag är supernöjd med mina Fusion: Har byggt både subbar med monovarianter samt flervägsdelningar med de större. Lättarbetade, mycket bra förstärkare (NCore). Finns varianter med högnivå, lågnivå samt digital in. Mäter gör man exempelvis med REW och minidsp umik-1. DSP är integrerat i stegen.

https://www.diyclassd.com/plate-amplifiers/
Double A Posted - 2020/04/28 : 22:15:48
Plate amps med Dsp finns ju en del, men vill du kunna fas-korrigera också krymper nog utbudet är jag rädd.
Men här har du lite att börja kolla på i alla fall :)

http://www.four-audio.com/en/products/ppa-series.html

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000