HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Samsung har lagt vantarna på Harman

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
HLindgren Posted - 2016/11/14 : 14:34:29
Ännu ett Amerikanskt anrikt märke hamnar i händerna på Asiaterna.
Bra eller dåligt, bra kan det ju vara om man tänker på Samsungs enorma kassa. Dåligt om bönräknare får börja bestämma.

https://news.samsung.com/global/samsung-electronics-to-acquire-harman-accelerating-growth-in-automotive-and-connected-technologies

HARMAN#8217;s leading brands and cutting-edge audio systems include JBL®, Harman Kardon®, Mark Levinson®, AKG®, Lexicon®, Infinity®, and Revel®. The company also licenses Bowers & Wilkins® and Bang & Olufsen® brands for automotive.
17   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
peterh Posted - 2016/11/15 : 22:31:32
Nu skall man nog inte klaga för mycket, jag tycker att asiaternas långsiktighet ( i motsats till kvartalsekonomin
som gäller i väst) bygger bättre och stabilare företag, företag som kan produktutveckla i mer än 3 månader och
där avansen inte omedelbart öses ut till ( de anonyma ) aktieägarna.
Att samsung köpte harman är nog det bästa som kan hända karman.
Bubbel Posted - 2016/11/15 : 21:37:40
quote:

quote:
Ekonomer.

Aha, precis som om de inte alltid har bestämt.

Ibland kan ekonomer trampa i klaveret!

Edsel klagade hos pappa Henry Ford att ekonomerna inte tillät honom att bygga en bilmodell som han ville varpå Henry tog med Edsel till ekonomiavdelningen öppnade dörren ditin. Konstaterade med orden "Du har rätt det är alldeles för trångt här" varvid hälften fick lämna sin arbetsplats med kort varsel.

Anders
Lovan Posted - 2016/11/15 : 18:07:30
Ja eller varför inte använda deras kunskaper för att förbättra ljudet i mobiltelefonerna och tv-apparaterna?
HLindgren Posted - 2016/11/15 : 14:32:21
Frågan om Samsung är intresserade av ML JBL och de andra. För de är ju ute efter automobil delen . För den är ju en gigantisk marknad. Bara få in foten på Toyota eller VW så har man en marknad på 8 milj bilar som skall förses med infotainment system.
FBK Posted - 2016/11/15 : 14:28:08
Ja min kommentar överst handlade om märket H/K och inte allt som ingår i Harman Internationel för det är ju en del dyrt godis. Tänkte inte på resten som ligger under taket.
Morello Posted - 2016/11/15 : 13:45:08
Det finns ju massor med märken som ingår i Harman Internationel. Tex Mark Levinson.
Vox Posted - 2016/11/15 : 07:22:09
"Har man kardon så har man kardon" sas det på 70/80-talet
HLindgren Posted - 2016/11/14 : 23:22:11
Nu missar ni att det inte bara är HK , utan JBL och Mark Levinson som ligger under Harman. Sen licenstillverkar de några märken med.
FBK Posted - 2016/11/14 : 22:25:51
Javisst ja den där rätt kraftiga modellen som fanns för några år sedan (minns ej namn)verkar vara något rejält och prisvärt. Och det har kommit någon nyare modell också. Men förr på hela -90 talet så var de jämte Nad de som stod i framkant för dem med lite mer begränsad plånbok som inte hade råd med ML,Krell osv. Jag och många kompisar på den tiden rände runt i butiker och lyssnade och jämförde och det slutade alltid med en H/K eller Nad som stärkare. Ingen av oss gillade den tidens Rotel som också var ett stort märke. Japanska förstärkare var för klena på den tiden förutom Onkyo som också lät bättre än sina kollegor ifrån Japan, i alla fall i mina öron.
Goldfinger Posted - 2016/11/14 : 22:09:14
Sortiment har ju ingenting med kvalitet att göra.
Såvitt jag vet har de förstärkare i 2-kanal, flerkanal samt signalkällor för både bild och ljud.

Möjligtvis i färre modeller men ändå.
FBK Posted - 2016/11/14 : 21:58:53
Ja, ge exempel på något ? Jag har inte sett något förutom Hembiostärkare i någon butiks sortiment så jag förstår inte förvåningen alls. Glömde att det finns visst H/K hörlurar också.
Goldfinger Posted - 2016/11/14 : 21:49:51
quote:
Det var väl länge sedan det märket gjorde något vettigt.

Vad tänker du på närmast?

FBK Posted - 2016/11/14 : 21:10:24
Det var väl länge sedan det märket gjorde något vettigt.
Min första förstärkare när jag blev ljudintresserad i början av -90 talet.

Och samtidigt så stod man och dreglade över denna.
Rolf-san Posted - 2016/11/14 : 18:27:10
quote:
Ekonomer.

Aha, precis som om de inte alltid har bestämt.
bearwik Posted - 2016/11/14 : 17:58:16
Ekonomer.
Rolf-san Posted - 2016/11/14 : 16:52:35
quote:
Dåligt om bönräknare får börja bestämma.

Sorry, men vad betyder det?

Är inte alltid so up to date.
Pac Posted - 2016/11/14 : 14:59:17
Spännande!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000