HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 83

Circlomanen
Överstepräst i HORNETS HELIGA Entusiast-Harry 2006

9626 Posts

Posted - 2019/05/25 :  14:43:03  Show Profile  Visit Circlomanen's Homepage Send Circlomanen a Private Message  Reply

All makt åt Clear Linux! Allas vår befriare!!!

Clear Linux fortsätter oförtrutet att göra mig glad. Det är så mycket trevligare att jag plötsligt fått intresset för datorer och lek med OS tillbaka. Det är precis så bra som man alltid hoppats på att Linux skall bli. Det är fortfarande under tung utveckling inför att Intel skall lansera diskreta GPUer och beräkningskort likt Nvidia Tesla, så det finns lite sträva ytor och vassa kanter. Även om de är sällsynt att jag saknar något program så är utbudet rätt så skralt än så länge.

Att installera Nvidias proprietära grafikkortsdrivrutiner är lite "Debian eller FreeBSD anno 2010", men jag blir rätt imponerad över prestandan på det inbyggda grafikkortet på CPUn. Jag är såklart ingen hardcore gamer, så mina krav är rätt så långt ställda.

När väl 2020 kommer förbi och Intel lanserar sina egna diskreta GPUer så kommer Clear Linux vara mycket mycket intressant.

Virtualbox hade såklart inte skadat (Hornresp), även om KVM finns i systemet.

Den som kör Clear Linux har mycket att vara glad för.

It is better to be wrong than to be vague.

Success is the ability to go from one failure to another without loss of enthusiasm!
Go to Top of Page
Page: of 83 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000