Author |
Topic  |
Ryssen
Member

7797 Posts |
Posted - 2023/01/30 : 21:18:18
|
Ja du verkar ju redan ha gjort en del för akustiken,måmga hål är det... |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

6923 Posts |
Posted - 2023/01/30 : 21:48:55
|
quote: Ja du verkar ju redan ha gjort en del för akustiken,måmga hål är det
Jepp, vart och ett borrat för hand med en gammal borrsväng från sent 1800-tal. Eller så packade vi in fem paneler i taget i polarns cnc-fräs och drack kaffe medan maskinen borrade, jag minns inte riktigt 
Hela projektet med att snygga till rummet har gått så långt att jag faktiskt bjöd in ett par kvinnliga bekanta för att få lite synpunkter då jag själv helt saknar gardin-gener. Vet inte om jag fick så många konkreta råd men vi var överens om att det går åt rätt håll jämfört med hur det sett ut förr och att det kan bli ännu bättre med hjälp av gardiner och, håll i er nu, krukväxter...! Det sistnämnda är jag nog lite skeptisk till, det får väl vara nån måtta... |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
 |
|
pix
200.000-klubben

3941 Posts |
Posted - 2023/01/31 : 07:00:18
|
Estetik.. nja Gröna (levande!) växter främjar luftfuktigheten. Det minskar problemet med statisk uppladdning av vinyl-skivorna..
IKEA har fö börjat lansera tyngdgardiner. Dessa sägs vara avsedda för stadsbor som vill stänga ute trafikbullret. Men som vi alla vet, så är IKEA en maskerad hifi-butik. Gartinerna är för oss audiofiler som vill stänga inne ljudet i vår källare..
Köp med en skärbräda i bambu, när du ändå är där. Det är en maskerad high-tech plint till vinylsvarven.. |
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
Edited by - pix on 2023/01/31 07:01:45 |
 |
|
Imperial
Medlem i AÖ

2268 Posts |
Posted - 2023/01/31 : 18:50:29
|
Stora växter e bra som diffusorer åxå. |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
 |
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

6923 Posts |
Posted - 2023/01/31 : 20:26:19
|
quote: Gröna (levande!) växter främjar luftfuktigheten.
quote: Stora växter e bra som diffusorer åxå
Nu tycker jag vi pratar om nånting trevligare 
|
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
Edited by - Fuling on 2023/01/31 20:26:32 |
 |
|
Topic  |
|