HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Rolfens 2 och 5.1 kanalsystem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

AlfaGTV
500.000-klubben

4355 Posts

Posted - 2019/04/26 :  20:38:47  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Trevligt med lite uppdatering! Och tack för svaret, som jag missat!
Men jag tror du har fel när det gäller RD80 och dess roll i LP12-historien, med tanke på att LP12:an lanserades runt tio år tidigare!

Hur tycker du Planar2/3:an låter nu då? Jag tycker ff att en underhängd motvikt gör STOR skillnad mot RB-250's plastiga skrälle!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Rolfen
Member

285 Posts

Posted - 2019/04/27 :  05:45:45  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Naturligtvis har du rätt, det skall vara RD11 och inte RD80.

Jag tyckte Planar 2:an lät bra innan och tycker fortfarande den låter bra, kanske till och med en lite smula bättre. Men jag har efter över 30 år som mer eller mindre hi-fi nörd lärt mig att man inte kan lita på sitt ljudminne och ombyggnaden tog ett tag. Så jag kan inte svära på att det blev någon ljudmässig skillnad, det enda jag med säkerhet kan säga är att den är snyggare nu.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

AlfaGTV
500.000-klubben

4355 Posts

Posted - 2019/04/27 :  10:53:54  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
quote:
den är snyggare nu.

Inte att förakta! Hoppas du njuter! (av både ljudet och utseendet!)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4453 Posts

Posted - 2019/05/04 :  17:52:45  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Mycket trevliga bilder! Kul att se

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Rolfen
Member

285 Posts

Posted - 2019/05/05 :  19:40:37  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Tack för dom snälla orden Rydberg. Min receiver har tyvärr börjad strula så det är dags för nya inköp och dessutom en återgång till tvåkanal, återkommer med bilder när prylarna dykt upp.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

Rolfen
Member

285 Posts

Posted - 2019/05/12 :  15:05:58  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Nu har jag ersatt receivern vilket inte var lätt då jag var tvungen att köpa både DAC, tuner och förstärkare. På grund av detta blev det rätt enkla grejor och dessutom köptes allt begagnat men ljudkvaliten är helt okay.

Så här har jag det nu:

Rega Planar 2/3 skivspelare och Vincent PHO-111 RIAA.

Regfri Oppo BDP-93EU Blu-Ray spelare och Cambridge Audio DacMagic DAC.

Creek Evolution RDS tuner.

Rotel RA-06 SE förstärkare.

Har helt klart upptäckt att jag har en viss förkärlek till engelsk hi-fi.

Dali Ikon 1 Mk2 högtalare på sandfyllda Atacama Nexus 6 stativ, mellan stativ och högtalare SD kuddar. För basljudet står en Velodyne Impact-Mini subbas.

---[Mina prylar]---

Edited by - Rolfen on 2019/05/12 15:12:06
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000