HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Portabla musikspelare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 10

AlfaGTV
500.000-klubben

4309 Posts

Posted - 2018/11/20 :  19:58:22  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Närå, inga förklaringar krävs! En man behöver kunna välja i sitt liv, oavsett om det är vilken musikspelare dagen tarvar, eller om man ska diska före eller efter man gått med hunden!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn

6815 Posts

Posted - 2018/11/23 :  21:01:56  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Oavsett om det blir före eller efter hundpromenaden, diska måste man.
Då känns det naturligtvis bra att efteråt kunna sätta sig fåtöljen i mansgrottan och klädd i nätundertröja beundra sina tatueringar och krama en sån här:

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn

6815 Posts

Posted - 2018/11/23 :  21:07:46  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag skriver med små bokstäver för det här är inget jag basunerar ut. Den slank igenom tullen utan momspåslag och tullavgift

Edited by - Björn-Ola on 2018/11/23 21:08:46
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

6852 Posts

Posted - 2018/11/24 :  08:20:01  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn

6815 Posts

Posted - 2018/11/25 :  14:11:05  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag har köpt ett 400 GB Microsd kort till spelaren. Siktade på 200 GB när jag var på Kjell o Co men blev erbjuden detta kort för 1300:-. Jag trodde att de var betydligt dyrare men priserna rasar hela tiden. Nu känns det inte lika begränsande med bara en minneskortplats längre.
I min Pioneer spelare med två platser skulle jag kunna få över 850 GB inkl. det interna minnet. Det innebär rätt mycket musik i spelaren. Inte för att jag någonsin skulle spela igenom allt, det handlar mer om känslan av att kunna välja fritt från det mesta ur min musiksamling.
En otrolig utveckling.
Andra kanske tycker att Tidal gör detta överflödigt. Tyvärr kommer jag inte att undersöka hur det fungerar på bärbara spelare då jag är rädd för att streaming tjänster får mig att förlora känslan av musikens värde.

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn

6815 Posts

Posted - 2018/12/08 :  18:34:03  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply

https://www.massdrop.com/buy/echobox-explorer-digital-audio-player
Explorer på massdrop igen.

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn

6815 Posts

Posted - 2019/01/05 :  23:20:12  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
https://www.massdrop.com/buy/aurender-flow
Kan vara intressant.

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn

6815 Posts

Posted - 2019/01/05 :  23:22:26  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
https://www.massdrop.com/buy/opus-3-digital-audio-player

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn

6815 Posts

Posted - 2019/02/03 :  14:37:34  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
En sak som jag numera uppskattar mycket är möjligheten till streaming.
Nu använder jag inte spotify eller Tidal, så där har jag ingen erfarenhet. I stället letar jag ny musik i Youtube.
Det här fungerar bara på de två spelare jag har som har Android som operativsystem.
Mobilen också förstås, men ljudkvalitén är förvånansvärt bra på Youtube, så det är fullt njutbart att spela upp från Youtube med Pioneer XDP-300R och Hifiman Edition X V2. Det låter förvånansvärt bra.
Bl.a. letar jag upp mer okända klassiska kompositörer och för mig okänd progressiv rockmusik. Jag har gjort några fynd som jag aldrig skulle ha hittat annars. Hittar jag något jag gillar försöker jag att köpa skivan. I de fall där det helt enkelt inte går så har jag faktiskt fulladdat ner musiken från Youtube.
I min stereoanläggning har jag inte möjligheten att lyssna från Youtube, däremot i min separata TV-anläggning. Det finns ju hela konserter att titta på också. Men när jag lyssnar så gör jag det hellre via mitt portabla system.

Go to Top of Page
Page: of 10  Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000