HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Till Calle_jr på Euphonia angående Amatören!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2022/12/09 :  14:41:54  Show Profile Send Amatören a Private Message
https://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?/forums/topic/14241-%C3%A5rets-bild-p%C3%A5-euphonia-2022/
Calle, om du tar bort mina möjligheter att posta på ert eminenta forum så ska du fan i mej ta bort ALLA MINA INLÄGG också!
Jag tolererar inga jävla DIKTATURFASONER från en sur moderator!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2022/12/09 :  17:05:21  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Du gör verkligen det du kan för att framstå som en drummel?
Det är en Euphonia policy, vilken du godkänt när du aktiverade ditt medlemsskap där.
Man tar inte bort poster om de inte strider mot reglerna.

Och du borde fundera över vilka inlägg du gör innan du gör dem... Det är inte någon annans jobba att städa efter dig.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2022/12/09 :  18:29:14  Show Profile Send Amatören a Private Message
Nu är du snabb att klanka ner, Alfa!
Har du läst igenom tråden? Jag menade inget ont utan tänkte det kunde vara ett kul initiativ att starta en HiFi-relaterad tråd om humorististiska bilder, ibland med tillhörande text, relaterat vår hobby.
Men på grund av att vissa hyser en viss avsky till mig så måste mina initiativ svartmålas och göras ner!
Hade tråden haft ett annat "nick" så hade den säkert uppskattas.
quote:
Det är inte någon annans jobba att städa efter dig.
Visa mig hur jag plockar bort mina inlägg och user så fixar jag det själv och slutar att trampa på ömma tår på snobbforumet Eufånia!

PS! Det går bra att göra personangrepp på min bekostnad utan att någon moderator ingriper, men fan ta mig om jag skulle gå emot en moderators uppfattning om humor. Så Alfa, det här med drummel och att städa uppfattar jag som en jävla förolämpling mot min person!
Jag förväntar mig en offentlig ursäkt från vissa moderatorer!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Perfector
Member

476 Posts

Posted - 2022/12/09 :  18:43:26  Show Profile Send Perfector a Private Message
Jag blev utkastad från annat forum av snarlika anledningar, men alla mina inlägg finns kvar.
Har inget emot det.
Samt orkar inte tjafsa om det heller, där eller annorstädes.
Livet är skit, och dessutom är det orättvist :-)

"Clarity by Choise"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2022/12/09 :  21:42:11  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message
Hejhej hififorum, ber om ursäkt att tjafs från Euphonia spiller över här helt i onödan. Jag finns på admin@euphonia-audioforum.se.
Kan inte hjälpa det, men ber om ursäkt ändå.

//Calle

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2022/12/09 :  23:59:32  Show Profile Send Amatören a Private Message
Tjafs?
Det är du som startat det med ditt fullständigt onödiga påhopp, av en lite mer lättsamt tänkt tråd, med hjälp av din vapendragare.

Citat calle_jr:
"Bra koncept och kul bild.
Texten tilltalar inte min humor. Oavsett vad man tycker är det inget man skriver på ett publikt forum."

Nästa citat av AlfaGTV:
"Trodde vi redan utrett att det finns mer än den egna synen på vad humor är och hur det uttrycks? :)
Jag tyckte för övrigt också att bilden var roligare innan jag såg texten."

Och calle_jr igen:
"Ok. Jag har stängt av din profils möjligheter att posta.
Inläggen tar vi inte bort."

Detta i en tråd som var avsedd att kunna ge ett asgarv eller två i dessa svåra tider som är nu med krig, inflation och annat elände!

Dessutom, har ni försökt stänga ute min IP-adress från att smutsa ner ert fina gravallvarliga forum?
Lågt, Calle!
Se istället till att plocka bort min användare, inlägg och trådar. Du vet mycket väl att jag som icke moderator inte har behörighet till det!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Perfector
Member

476 Posts

Posted - 2022/12/10 :  00:30:39  Show Profile Send Perfector a Private Message
Vägar man be att ni håller detta på PM-nivå istället för att grisa ner i foaje'n?

"Clarity by Choise"
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2022/12/10 :  00:41:15  Show Profile Send Amatören a Private Message
Tänkte försöka förklara bakgrunden till denna tråd tillblivelse på Euphonia.
Jag såg bilden med tillhörande text på https://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?/forums/topic/13134-nyheter-p%C3%A5-halvfabrikat/&do=findComment&comment=299898 och fick mig ett sånt asgarv så jag trillade av stolen!

Härligt, Double A, att bjuda så på sig själv

Så då fick jag tanken att starta en tråd och låta andra också garva åt sådant man tycker är kul.
Men det blev inte populärt hos somliga moderatorer på Eufånia eftersom, som tidigare förklarats, jag inte ligger så bra till hos vissa moderatorer då jag försökt mig på att vara skämtsamt förut men råkat trampa på vissa ömma tår. Hade det varit någon annan utan humor som startat så hade det säkert fallit i god jord!
Så jag har varken tagit bilden eller skrivit bildtexten men jag får ta ogillandet från somliga lättstötta.
Det var bakgrunden, det!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2022/12/10 :  00:42:51  Show Profile Send Amatören a Private Message
Perfector, detta ligger på en egen tråd så om det är störande, låt bli att läsa!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2022/12/10 :  01:09:18  Show Profile Send FBK a Private Message
Det var roligt tills man läste texten, för den passar inte riktigt alla och sådant bör man "tänka på".
Och ni är medvetna att när Pac eller Ztenlund får syn på den här tråden så åker hänglåset på. Att dra in groll ifrån ett forum till en annat brukar inte vara poppis. Sedan angående: detta ligger på en egen tråd som om det är störande, låt bli att läsa lär inte gå hem heller.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2022/12/10 :  12:13:17  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag går på Ricky Gervais och John Cleese linje i deras kamp mot wokeismen, att man kan skämta om det mesta. Tänk på hur det var förr när Lars Ekborg tyckte att man bara kunde ha kvinnorna i byn till en sak, cykelställ om man vände dem upp och ned. Det är en humor som bygger på något så otänkbart att det blir absurt och många tycker sådant är roligt, andra gör det inte. På Lars Ekborgs tid fick de som inte förstod humorn helt enkelt finns sig i den. Idag verkar alla ha så stora fötter att det är helt omöjligt att undvika att trampa på dem och dom skriker i högan sky när det sker. Det gör tyvärr samhället tystare och tråkigare. Vågar jag försöka vara humoristisk? Tänk om någon tar anstöt? Vad hemskt. Bäst att vara tyst.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2022/12/10 :  12:27:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ja nu fick jag syn på det. Vad har vi på HiFiforum med hur Euphonia modereras?

Om nåt går fel här på HiFiForum, fine då snackar vi ut om det. Men groll från andra fora hanteras bäst där det uppstår.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2022/12/10 :  16:48:03  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
quote:
Vågar jag försöka vara humoristisk? Tänk om någon tar anstöt? Vad hemskt. Bäst att vara tyst.

Ja, om förväntningen är 100% av mottagarna ska garva läppen av sig är det nog lika bra att hålla käft. Men i det här fallet är det en storm i en tekopp. Nån drog till med ett inlägg som utan minsta tvivel kan tolkas som grovt eller opassande. När vederbörande inte fick den önskade reaktionen blev denne putt och ville lämna forumet. Så skedde och då blev vederbörande upprörd över detta istället.
Så ja, jag håller med om att folk i gemen har jävligt stora fötter nuförtiden och det är ofta de som ryar om att det ska va högt i tak som har de allra största fötterna.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2022/12/10 :  17:33:23  Show Profile Send Amatören a Private Message
quote:
Men i det här fallet är det en storm i en tekopp. Nån drog till med ett inlägg som utan minsta tvivel kan tolkas som grovt eller opassande. När vederbörande inte fick den önskade reaktionen blev denne putt och ville lämna forumet. Så skedde och då blev vederbörande upprörd över detta istället.
Det, AlfaGTV, var en riktigt lögnaktig tolkning om vad som hände!
Håll dig till sanningen eller var tyst!
Det som du skriver är inte värdigt en moderator eller dig. Jag har alltid uppfattat dig som en just, hjälpsam och snäll person, smutskasta inte denna bild av dig själv!

PAC, jag är utestängd från Eufåniga så jag ville bara visa hur det går till på icke seriösa forum, tvärtemot öppenheten på HiFiforum.
All heder till detta forum!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2022/12/10 :  17:52:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Nej, nu är det nog!
@Amatören, du har rätt till dina åsikter men du drar inte med dig skiten du hamnat i på andra fora in hit. Nu räcker det!

@AlfaGTV, om jag ber att vi inte skall bli indragna så är det bra om du också respekterar det.


Och med det sätter jag hänglåset på och förväntar mig att det jag skrivit respekteras.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000