HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Def. 6 månader?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2021/12/15 :  15:23:39  Show Profile Send alpinist a Private Message  Reply
Hej, tänkte testa lite swarm intelligence...=)
Hur tolkar ni 6 månader till dos 3?
Antag att dos två togs 16/6, då bör man
väl få ta dos 3 den 16/12? Eller bör man
sikta på 17/12? Hur petiga är man där ute på vårdcentralerna?


Tremolo junkie!

jari
RödaTråden vinnare

4431 Posts

Posted - 2021/12/15 :  15:38:22  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Jag gick in första dagen jag kunde boka på nätet för min åldergrupp,
och hittade en ledig tid först 2 veckor senare,men då ville jag ta
dosen på den närmaste vårdcentralen,jag hade säkert fått en tid tidigare om jag velat på ngn annan central.
Passade samtidigt på att ta en influensavaccination.
Jag har inte varit förkyld på över 3 år,men varnades för att jag kunde
få influensaliknande symtom.
Nu har hostat,nyst och snörvlat i över en vecka.
Nej,ngn mer influensavaccination lär det inte bli för min del.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/12/15 :  16:34:25  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag tror inte det är grinigt alls. Jag fick frågan när jag fick andra dosen och mumlade nåt om "runt midsommar" ... men vänta nu lite här!!!! Det hade bara gått 5 månader från andra till tredje dosen ...


Jag hade bokat mig för influensavaccinet men personalen trodde jag var inne för CoVid-sprutan, men det blev båda.

Edited by - soundbrigade on 2021/12/15 16:35:20
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2021/12/15 :  17:03:40  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Det hade bara gått 5 månader från andra till tredje dosen ...


Det är fem månader för personer över 65 år sedan 10:e november. Jag skulle inte bli sådär fasligt förvånad om man börjar korta intervallet för fler, för det har ju låtit lite som så att de kan tänka sig att göra det "om det skulle underlätta för regionerna" (eller något i den stilen).

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/12/15 :  20:14:41  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Va fasen!!! Antyder du att jag skulle vara ett gammalt vrak????

Jag kollar med min dotter för jag hade andra spännande CoVid-frågor till henne.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2021/12/16 :  10:59:11  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Tog min 3:e imorse o väldigt glad över det.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2021/12/21 :  09:00:23  Show Profile Send alpinist a Private Message  Reply
Trevligt med lite respons =)
För att återknyta till ursprungliga frågan: fått svar från
regionen och de räknar samma datum och 6 månader framåt. Så 21/6 kan ta tredje dosen idag (om man har 6 månadersintervall).

Tremolo junkie!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000