HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Streama videos från Tidal
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jens1966
Starting Member

45 Posts

Posted - 2021/05/02 :  22:46:52  Show Profile Send Jens1966 a Private Message  Reply
Hej,

Någon hjälpsam som har koll på möjligheterna att streama videos från Tidal? Har lite svårt att läsa mig till om det som finns några #8221;HiFi#8221;- streamers som även hanterar bild.

Självklart vill jag ju ha en användarvänlig app att styra den med.

Hade tänkt mig prisklass 5-10 KSAK.

Tacksam om någon har samma frågeställning o har några tips!

Jens

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2021/05/03 :  00:32:47  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
Jag har en äldre modell av Nvidia Shield. Fungerar med det mesta.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2021/05/03 :  09:46:08  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Beroende på ambitionsnivå kan det vara svårt eller lätt, men det är tveklöst smidigt med en Apple TV iaf...

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Jens1966
Starting Member

45 Posts

Posted - 2021/05/04 :  20:57:13  Show Profile Send Jens1966 a Private Message  Reply
Tack för svaren, kör idag med en auralic Ariel mini, hade nog tänkt något som Förutom Tidal även kan läsa mer komplexa filer från en NAS.

Några tips?

Jens
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2021/05/04 :  21:07:57  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
Shielden är svår att överträffa där.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000