HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vad ska jag med singlar till?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2021/04/19 :  15:41:21  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Vad ska jag med singlar till? Den frågan ställde jag mig idag när jag började städa i klädkammaren. Mina Sweet-singlar står på första parkett men alla andra i en stor stängd låda. Jag tror inte jag har spelat dem på 25 år.

Jag vet inte? Varför behålla dem om de inte ska spelas? Nostalgi - vad gör det med en? Har ni era singlar kvar?

Edited by - Håkan64 on 2021/04/19 15:42:10

MatsE
Member

622 Posts

Posted - 2021/04/19 :  17:38:45  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply
Jag köpte aldrig så mycket singlar. Har väl en singelbox, en liten pärm med plastfickor för singlar och en liten hög som ligger ivägen när jag skall damma. Kanske max ett 100-tal.

Men där finns Beatles singlar och ep-skivor sedan 60 tal m.m. Skulle aldrig göra mig av med dem. Spelar nästan aldrig dessa. Någon nostalgikväll vart 10:e år max.

Det är som gamla fotoalbum. Hur ofta tittar man i dem? Tack och lov för Facebook m.m. så man slipper visa sina/se andras semesterbilder när man träffas.

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2021/04/20 :  11:41:56  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Har också ett album med singlar och EP från 65-66, som jag fick eller köpte för veckopengen när jag var 7-8 år. Beatles, Hep Stars och annat. Följer med mig ned i min kista så att arkeologerna kan få något att förundras över när dom gräver upp mig om några tusen år.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2021/04/21 :  11:09:42  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag får väl se om jag gör plats för singlarna när jag bygger ut min förvaring. I så fall får man väl köpa en gammal spelare med autostop/lift. Hinner fan knappt sätta sig förrän låten är slut.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2021/04/21 :  19:53:51  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Man ska ha en resegrammofon på bordet framför sig.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2021/04/21 :  21:07:19  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
https://www.tradera.com/item/170610/461477811/philips-423-gammal-ovanlig-underbar-skivspelare-grammofon-barbar-arvegods

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2021/04/21 :  21:33:49  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jg köpte en del singlar av ekonomiska skäl ffa, men även att jag inte tyckte vissa album var tillräckligt jämnbra.
Jag sålde rubbet till en skivhandlare för några år sen, och har eg. ingen ånger över just det beslutet. I de allra flesta fall har jag köpt hela albumet i efterhand dessutom.(Elle samlingsalbum)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2021/05/11 :  08:46:30  Show Profile Send alpinist a Private Message  Reply
Man köper en jukebox, Wurlitzer till exempel!

Snubblade på den här annonsen, vet inget om säljaren, men han verkar ju ha några stycken till salu:
https://www.blocket.se/annons/orebro/jukeboxar_fran_1940_50_60_talet/83425744

Tremolo junkie!
Go to Top of Page

Perfector
Member

475 Posts

Posted - 2021/06/17 :  11:49:03  Show Profile Send Perfector a Private Message  Reply
Många singlar gavs aldrig i i LPformat och kan därför vara värda mycket pengar om i gott skick.
Är dom spelbara utan repor och hack bör dom bevaras.
En vacker dag kanske intresset kommer att lägga dom i datorn och då kan man spela av hjärtats lust

"Clarity by Choise"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000