HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Två par högtalare SONIDO *TINGADE*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/04/10 :  19:31:34  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag har för ont om plats och två av mina golvhögtalare skymmer ljusinsläpp i vardagsrummet så jag har beslutat mig för att sälja dessa tre pjäser.

Högtalarna är:
Sonido SFR145, exponentialhorn med 5 tum bredbandselement SFR145. Mått 99x20x35 cm. Mycket neutral återgivning och har faktiskt viss kapacitet i basen. Perfekta för akustisk musik som jazz, blues, vokalmusik och liknande, hög känslighet perfekt för små 2-3W rörförstärkare. Kan verka lite besvärade av komplicerad orkestermusik (1812 t ex).
Elementen precis omkantade. Mer info: http://www.pastisch.se/ror/sonido.htm
Tänkt pris 2200:-/par







Sonido SWR069, basreflexhögtalare med bredbandselementet SWR069 (6 x 9 tum). Mått 117x30x34 cm. Samma neutrala återgivning som hornet men går djupare ner i basen. Tack vare elementets dimensioner (6"x9") sprider högtalarna ljudet bra, hög känslighet. Passar till all sorts musik.
Lådorna är tillverkade av TQ Audio för att eliminera synliga skarvar i MDF. Mer info: http://www.pastisch.se/ror/swr069.htm
Tänkt pris: 6500:-/par









Tangband 2-vägs med bas W5-704S och diskant 28-847SE. Trevliga små 10-litershögtalare för allroundspelning. Faktiskt ganska känsliga och låter riktigt bra. Mått 39 x 20 x22.
http://www.pastisch.se/ror/tangband.htm" target="_blank">Mer info: http://www.pastisch.se/ror/tangband.htm
Tänkt pris 1500:-/par







Det finns trådar både här på HF och på Faktiskt om byggena.

Leverans: Kan tänka mig att kostnadsfritt leverera högtalare 1 & 2 inom en 8-mils radie från Vänersborg (Göteborg, Borås, Skara, Lysekil, Åmål). Mot viss soppaersättning längre sträckor. Högtalare 3, kan levereras mot viss ersättning inom 8-10 mil.
Finns i Vänersborg och provlyssning är absolut möjlig.

Vänligen mejla helst: tubes()pastischse

Edited by - soundbrigade on 2021/05/06 11:04:02

lusse
Member

317 Posts

Posted - 2021/04/11 :  08:44:42  Show Profile Send lusse a Private Message
Hej! Det var dumt av mig att inte köpa 6x9 Sonido på DIY i Göteborg. Då ville du ha samma pris. Jag hade köpt dem direkt nu om vi hade bott närmare varandra. Det är ju nästan 40 mil till Malmö. Men om ingen köper dem i det närmaste så ha mig i åtanke om du skall köra söder över.
MVH

Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse.

Edited by - lusse on 2021/04/11 14:21:56
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/04/11 :  14:29:22  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag har stående inbjudan till syrran i Krisjansta (Kristianstad.

Min enda tanke är att få svängrum och lite mer ljusinsläpp hemma och att högtalarna får nya ägare som gillar dem.
Go to Top of Page

lusse
Member

317 Posts

Posted - 2021/04/12 :  14:13:44  Show Profile Send lusse a Private Message

Har du SWR-096A eller utan A? Jag vill ha alnico magneter.

Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/04/12 :  18:58:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Det får jag forska i. Jag vill inte skuva loss elementen men kan foton av dem. Återkommer.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/04/16 :  12:15:22  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Al Nico ...



Om du är HIMLA intresserad skulle jag ev kunna ta en sväng neråt landet.
Go to Top of Page

lusse
Member

317 Posts

Posted - 2021/05/02 :  01:42:42  Show Profile Send lusse a Private Message
När skall du ner till Kristianstad? Jag köper båda Sonido paren. Mängd rabatt? Ring så bestämmer vi nårmare. 0706 940947 Denna telefon har jag till sista juni. Sen blir det en annan jobbe lur.

Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse.

Edited by - lusse on 2021/05/02 13:12:06
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/05/04 :  11:10:21  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Det fixar vi Lusse. Jag tror jag ska kunna få plats med alla högtalare i bilen - skohorn och vaselin ....

Jag snackar med syrran om jag kan stanna över i Kristianstad mitten av nästa vecka efter Malmö.

Jag ringer dig ikväll.
Go to Top of Page

lusse
Member

317 Posts

Posted - 2022/01/08 :  07:22:09  Show Profile Send lusse a Private Message
Har nu haft högtalarna i ett halvår. Började med de små högtalarna och de har låtit bra hela tiden. Har spelat med rör och trissor. De spelar musik som bara den. De har spelat över förväntan. Den senaste månaden har jag spelat på SWR069A. Nu är jag övertygad om att de spelar i den högsta divisionen. Det har medfört att jag har fått köpa en signalkabel från Audio Quest modell Fire för att göra högtalarna rättvisa. Det resultat som jag har fått är så bra på det mesta att jag nu tröttar ut mina grannar med musik. Detta är så rent, dynamiskt, varm i klangen, nästan fullrange, detaljerat på röster utan att de låter hesa som alla softdome diskanter, ståbas låter som stor bas skall göra mm. Det enda som jag önskar är att musiken kommer lite närmare. Men annars en mycket allround genre förmedlare.

Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000