HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Erfarenheter av Hi-FiNews Analogue Test LP
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2021/04/07 :  21:13:04  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Jag har nu spelat förstasidan.

Det blev gå tillbaka till ruta noll på första spåret, kanalerna var felvända. Antagligen ville jag bara höra om det lät nåt och sköt på det där med höger vänster till sen.

Spår 7 lät illa så jag började med att maxa vikten på nålen till 2,0 gram. Då lät det bättre.

Spår 8 lät illa så jag skruvade upp antiskatingen till 3, då försvann oljudet.

Spår 9 lät riktigt illa, men det är nog få spelare som klarar a det spåret.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2021/04/07 :  22:26:46  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Andrasidan gav inga större överraskningar. Sista spåret trackade dåligt och det får man väl skylla på vinkelfelet. Men jag borde väl kolla vinkeln igen så felet blir lika stort i början och slutet av sidan.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2021/04/07 :  22:29:25  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
https://www.discogs.com/Lill-Lindfors-Du-%C3%84r-Den-Ende/release/659901 låter nog lite bättre. Den är svårspelad för det är så mycket energi i rösten.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet

Edited by - more10 on 2021/04/07 22:30:11
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2021/05/12 :  10:46:33  Show Profile Send johmi a Private Message  Reply
Hos mig var i alla fall höger vänster rätt. Sedan har jag nog lite att fila på vad gäller andra inställningar... :)

Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio
Go to Top of Page

abbot
Member

662 Posts

Posted - 2021/05/12 :  23:23:31  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Innan hundarna jagade upp katten på skivspelaren spårade den hela med en Mörch UP-4 och Goldring 900IGC. Det var svårt att få det lika bra efteråt. (Locket låg på men spelaren kantrade lite på sina tre fötter).
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000