HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Krom på sprayburk?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lennart
Member

322 Posts

Posted - 2021/01/16 :  12:24:59  Show Profile Send Lennart a Private Message  Reply
Någon som vet ifall det finns krom(färg) att köpa på sprejburk?
Alla sprejfärger som utger sig för att vara "krom" ser mer ut som borstat aluminium eller grå metallic.
Jag är på jakt efter en riktigt bra kromfärg.

===================
Ju mer skrot det finns på ett järnspett...

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2021/01/16 :  12:59:46  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
underarbetet är A/O för att det ska bli en blank yta.
Det ska nästintill gå att spegla sig i ytan.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2021/01/16 :  15:35:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag använde biltemas guld-färg på en välpreppad metallyta och det blev väldigt bra! Jag har inte provat deras krom-effekt men skulle inte tveka en sekund.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2021/01/16 :  23:05:46  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Min farfar Björn, var galvanisör. Verksam i Göteborg. Har en fanatastisk namnskylt med hans för och efternamn och mitt förnamn och efetrnnamn på min dörr.

Den är som en förkromad yta skall vara, ett fantastiskt hantverk.
-Men giftigt hantverk.

Det finns ju andra sätt att få en blank yta! Polera!!!

Med vänlig hälsning, highfive / Björn i Göteborg

Go to Top of Page

MartinX
Member

429 Posts

Posted - 2021/01/17 :  11:15:36  Show Profile Send MartinX a Private Message  Reply
Bästa stället att hitta riktig kromfärg är i butiker som har delar och tillbehör till amerikanska bilar. Jag köpte en gång på Rogers custom. Tyvärr är sådan färg ganska känslig, jag tänkte skydda den med klarlack men den förstörde omedelbart ytan, färgen är endast för inomhusbruk, möjligtvis inne i bilens kupé.

"I bring you fear famin and pestilence" - C Montgomery Burns
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2021/01/17 :  15:43:07  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag har provat men får inte till det men underarbetet är viktigt som någon påpekade.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000