HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Söker tips om låda till slutsteg
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2020/10/20 :  12:30:45  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag behöver en låda till ett 30kg tungt slutsteg dvs en ganska kraftig sak med lite mer fast skyyd runtom. Någon som vet vart jag kan få tag i en sådan utan att behöva köpa 10st lådor?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/10/20 :  14:00:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Låda som att "låda att packa ner grunkan i och skicka", eller ett snyggt antracitfärgat aluminiumchassi?

Om det är låda att packa i, skulle jag försöka få tag i frigolitskivor som får placeras runt om förstärkaren och lådan kan ju då kanske vara en flyttlåda eller, om det funkar, en bananlåda. Bananlådor är ju faktiskt ganska robusta. Hålen i botten skulle jag täcka med en 6mm plywoodskiva.

Var får man tag i sådant: byggvaruhus, Jämmer&Fisk, Brauhaus osv.
(Jag åker till gamla jobbet och plockar sådant här material, men det är en annan sak).
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2020/10/20 :  14:46:23  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Alternativ 1 gäller dvs att skicka i. bra att du påpekade

bra tips ska kolla

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/10/20 :  16:34:13  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Den är så pass tung att en halvpall ( liten lastpall ) där man
fäster förstärkaren ordentligt vore ett alternativ.

Pallar och halvpallar flyttas med pallyftare, ingen kommer att
slänga den, ingen risk att den hamnar upp och ner.

Run förstärkaren där den sitter på pallen lindas bubbelplast eller
kraftpapper.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/10/21 :  20:43:43  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Du tänker så Peter .... Du höjer jag insatsen med att tycka att du kan skaffa en rulle plastband och plastar in apparat och bubbel ordentligt.
Med plastband avser jag sådan där krympplast som man bandar försändelser med.
Sträckfilm heter det: https://www.biltema.se/hem/forvaring/flyttkartonger/strackfilm-liten-150-m-2000042443

Om du lindar in ordentligt funkar den dels som skydd mot väta och håller dessutom saker på plats mycket bra.

Är det något som ska förpassas från en landsdel till en annan? Varför inte kolla om någon ska köra den sträckan.
Både på SEF (Elektronikforumet) och 99musik har vi transporttrådar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000