HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 KORA rörhybrider
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Transient Design
Member

287 Posts

Posted - 2020/09/17 :  13:19:20  Show Profile  Visit Transient Design's Homepage Send Transient Design a Private Message  Reply
Nu finns KORA med sina helt nyutvecklade rörhybrider att höra i Sverige på Audio Concept i Stockholm och Akkelis Audio i Göteborg.

Nedan en översättning av Google från en test i Finland nyligen:


"Att sammanfatta är både enkelt och svårt. Med tiden funderade jag på om Vitus Audio är den bästa integrerade förstärkaren jag har hört hemma. Kanske var det, kanske inte, men nu är situationen klar. Kora TB 400 är den bästa förstärkaren jag har hört hemma. Men då är det en svårare del. Har det varit något fel med min uppgörelse, har jag gått för långt i någon särskild, omedveten riktning, eller vad är problemet? Ljudet är nämligen förvirrande bra. Finns det en önskan om variation här nu, eller varför är inte din egen bästa uppsättning giltig nu? Hittills kan jag bara säga att det här är den bästa förstärkaren jag någonsin har hört. Utställning Under de förhållanden kanske jag har hört bättre, eller inte. Det spelar ingen roll, eftersom det nuvarande rummet och andra förhållanden är de jag måste leva med. Slutresultatet är att jag är helt såld. Tiden kommer att visa om detta är en tillfällig psykisk störning, en illusion eller något annat ruttnat. Men här och nu har jag uppenbarligen hittat något nytt. Jag kommer också att lära känna TB 200 någon gång. Men låt nu lyssna fortsätta."

www.transientdesign.se Distributör för AMR, iFi-Audio, Acoustic Revive, Leben, Line Magnetic, LAB12, Okki Nokki, Bryston, Kora, HANA och HiFimans hörlurar.

Transient Design
Member

287 Posts

Posted - 2020/09/17 :  13:20:21  Show Profile  Visit Transient Design's Homepage Send Transient Design a Private Message  Reply
De produkter som de idag säljer är 3 st integrerade förstärkare. Fler produkter kommer att komma framöver.

TB-140 för 55 000kr
TB-200 för 110 000kr
TB-400 för 165 000kr


www.transientdesign.se Distributör för AMR, iFi-Audio, Acoustic Revive, Leben, Line Magnetic, LAB12, Okki Nokki, Bryston, Kora, HANA och HiFimans hörlurar.

Edited by - Transient Design on 2020/09/17 13:21:16
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000