HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hifi
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2020/05/30 :  15:28:28  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Mina grabbar som är i 20 års åldern förstår inte riktigt vad Hifi är för något. De har fortfarande förkärlek för allehanda enklare datorhögtalare, trots att jag talat mig varm för riktiga högtalare.

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2020/05/30 :  17:00:21  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Fel uppfostran.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2020/05/30 :  17:59:36  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Ja,faktiskt. Kan inte bero på annat#128512;
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/05/30 :  18:35:56  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Ja det är för dj-t.
Antar att de inte trimmar moped heller ?

Dagens ungdom. Skillnad var det förr. Allt var bättre förr,
tom nostalgin var bättre förr.
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2020/05/30 :  18:49:05  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Ja, precis . Allt var bättre förr#128512;
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2020/05/30 :  22:05:47  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Mina sönder har vuxit upp med tung hifi och flera skivspelare, bandspelare massor av musik.Ingen är intresserad utan de säger att när du farsan har lämnat in så beställer vi en container och dumpar allt där i. Ett annat stort intresse som jag har är fotografi. Samma sak med alla mina kameror och annat som tillhör och kommer förmodligen att kastas i containern.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2020/05/30 :  22:51:36  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
Tror det är skillnad på de som växte upp innan eller efter internets uppkomst, kreativiteten i den mån att man hade egna projekt som man pysslade med och lärde sig av.
-80 talisterna (iaf tidiga) är de sista innan internet-generationen.
En sak jag minns som påtaglig var att bilkulturen på helger inne i city försvann där kring millenieskiftet, i början på -90 var det jämt cruising med spontana streetrace mitt i stan, det trimmades hemma i garagen och på helgen rullades det in till stan för att mäta prestandan mot andra garage-pulare.
Jag själv var involverad och jag tänker ibland att det var tur att inget fyllo vinglade ut i vägen från någon krog, det var dessutom så passande att det var grön våg så när man släppte loss vid första ljuset så var det fri lejd resten.
Detta ändrades senare minns jag.
Lite off-topic men apropå nya tider..

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2020/05/30 22:59:43
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2020/05/31 :  07:39:51  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Vad ett itnresse kommer ifrån är inte alltid så lätt att lista ut, min tanke är att något intryck, oftast av en imponerande natur vid ett tillfälle i den tidiga delen av livet väcker en nyfikenhet som växer i vågor genom åren, det är kanske en möjlighet, men någon utbildad i ämnet vet nog bättre.


martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

lampuradio
Member

885 Posts

Posted - 2020/05/31 :  09:05:58  Show Profile Send lampuradio a Private Message  Reply
@Martinsson: Precis den teorin har jag tagit del av nångång, minns inte i detalj hur. Jag är inte "utbildad", men tycker mig ha sett detta fenomen. Ungar kan bli jättepåverkade av nån far- eller morförälder som gjort eller berättat nåt intressant och sedan hänger det med dem under uppväxten och blir viktigt för dem. Rätt spännande...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2020/05/31 :  10:37:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Mina sönder har vuxit upp med tung hifi och flera skivspelare, bandspelare massor av musik.Ingen är intresserad utan de säger att när du farsan har lämnat in så beställer vi en container och dumpar allt där i. Ett annat stort intresse som jag har är fotografi. Samma sak med alla mina kameror och annat som tillhör och kommer förmodligen att kastas i containern.
Här ska f-n inte slängas i nån container! GCS, det där får vi fixa på nåt sätt!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2020/06/08 :  10:21:06  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
gsc, de ä lugnt, det kan hoppa över en generation. Nytt hopp till nästa kull. Så farfars stereo som man får utforska i lugn o ro kan väcka stort intresse.

Edited by - Stormen on 2020/06/08 10:21:50
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2020/06/08 :  16:50:43  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Här ska f-n inte slängas i nån container! GCS, det där får vi fixa på nåt sätt!

När de får veta vad grejerna är värda så lär de inte hamna i någon containerOch om inte det räcker så tar jag gärna emot grejerna gsc

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2020/06/08 :  16:54:50  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Mina grabbar som är i 20 års åldern förstår inte riktigt vad Hifi är för något. De har fortfarande förkärlek för allehanda enklare datorhögtalare, trots att jag talat mig varm för riktiga högtalare.
Det är ju bara att ställa upp grejerna och jämföra så är saken klar. Jag kör med studiohögtalare pga att de är riktigt prisvärda jämfört emot Hifi högtalare.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2020/06/11 :  20:23:09  Show Profile Send Strmbrg a Private Message  Reply
Folk i gemen är splittrade nuförtiden. De nördar inte ner sig i småmysko intressen. Allt handlar om utanverket, action, mycket på en gång... Bara yta, inget djup, inte tid...

/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000