HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Technics SL-1000mk2p problem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vassegård
Member

134 Posts

Posted - 2019/01/19 :  19:36:42  Show Profile Send Vassegård a Private Message  Reply
Hej.
Min gamla pjäs från SR har något vajsing med höger kanal. Nivån har blivit mycket lägre och saknar upplösning/ diskant. Den har många olika moduler och vet inte var man ska börja och drar man ut dem är det kretskort och det känns över min kunskap.
Men har någon erfarenhet av dessa trotjänare eller vet någon som har? Vad kan det vara?
Vill verkligen ha den i ordning igen.

/g

Ny med rör

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/01/19 :  20:17:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
"Lägre signal-nivå", det låter som oxid eller en kondensator som torkat. Den där är värd att fräshas upp.

Mats på Audiosupport i Kinnahult har jobbat en del med de där. Dels när SR fortfarande använde dem men pckså nu på senare tid. Jag såg faktiskt en hos honom i somras som var inne för genomgång.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Vassegård
Member

134 Posts

Posted - 2019/01/20 :  17:19:21  Show Profile Send Vassegård a Private Message  Reply
Tack för tipset men Mats hade fullt upp med att serva rullbandspelare hela våren. Några andra tips?

Ny med rör
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000