HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Din favoritskiva år 2018
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2018/12/24 :  09:52:54  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Vilken skiva utgiven i år har du uppskattat mest?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2018/12/25 :  12:03:06  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Tveklöst Panic Room, Screens , Live in London

En riktigt bra skiva men svårt att beskriva musiken på den. Ni får kolla på nätet. Kolla in låter Start the sound så får ni en bra känsla för hur det låter

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2018/12/26 :  22:02:25  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Ed Motta - Criterion of the Senses
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2018/12/27 :  09:39:18  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Bra val där Håkan64 Ed Motta plattan är fantastiskt bra.

Jag kastar in en funkplatta med jazzkänsla!!

New Mastersounds - Renewable energy
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2018/12/27 :  18:24:00  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Tack Lindome, och visst är plattan bra. "Hittade" honom när han släppte "AOR". New Mastersounds är inte fel heller.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2019/01/01 :  20:27:49  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Nu har år 2018 paserat och det är för sent för att det ska trilla ner fler skivor genom skorstenen.
Därför kan jag nu lugnt utse "The Sea Within" som min absoluta favoritskiva 2018 och Ayreon Universe Live som den roligaste och bästa konsertupplevelsen utgiven på Blueray.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2019/01/05 :  13:49:22  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Din favoritskiva år 2018


Är det den mest spelade/omtyckta eller skall den vara släppt 2018 ?

Den mest omtyckta i år är Steamin' med Miles Davis Quintet från 56

Annars är det Black Star av David Bowie som är väl den skiva som för mig har varit den skiva som har markerat 2018 för mig men det finns andra gladare skivor som har inköpts men som inte har gjort det intryck som Black Star.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2019/01/07 :  09:41:16  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Blackstar- den tillhör väl inte heller epitetet 2018 års bästa skiva? Blackstar släpptes i dagarna för ganska precis 2 år sen. Jag köpte mitt exemplar på vinyl samma dag som albumet släpptes den 8 januari 2016 (hans födelsedag) två dagar innan Bowie gick bort. Minns att det någon vecka efter att han dött blev ett jäkla riv efter Bowies skivor både nytt och begagnat- det såldes/köptes Bowie- plattor för helt sjuka pengar på bl.a. eBay under januari och februari 2016. Man kunde få strax över 2000 spänn för en förstapressning av Blackstar bl.a.- var många som gick på pumpen där och köpte när hypen var som störst.

Håller med om att det är en skiva som ger starka intryck med tanke på att man nu vet hur det hela slutade för Bowies del. Ett av 10- talets allra bästa albumsläpp utan tvekan.

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2019/01/07 09:49:55
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2019/01/07 :  11:05:22  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Anthem med Madeleine Peyroux är nog den skivan jag uppskattat mest.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000