HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Försteg utan rör
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2018/12/22 :  12:16:52  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag har fått ett försteg av en kamrat det är ett från Tonklang audio men det saknas två rör enligt polarn så skall det vara någon ECC8x historia, någon som kan upplysa mig?

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/12/22 :  15:28:23  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Kan du köra lite baklängesingenjörande?! Storlek på anod- och katodmotstånd borde kanske ge en hint om det är en 82a eller en 83a eller rentav en 88a.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2018/12/22 :  15:54:37  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Maila tonklang. Men vad jag minns är det ECC82 i dessa.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2018/12/22 :  23:11:02  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
"Kan du köra lite baklängesingenjörande?! Storlek på anod- och katodmotstånd borde kanske ge en hint om det är en 82a eller en 83a eller rentav en 88a."

Jo det kan jag göra men tänkte fuska lite och ta hjälp.

Jag har tittat och det verkar vara lika uppbyggt på bägge rören men jag kan ju följa peters råd att maila tonklang.

Anders

A

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000