HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Reparera förstärkare i Sthlm?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2018/12/14 :  20:31:30  Show Profile Send linkan a Private Message  Reply
Hej

Några tips om vem som kan felsöka och laga min Vitus, ljudet låter skrapigt och sprucket nu

Sysslar Sontec fortfarande med det?

Linkan

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/12/15 :  08:43:48  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Sontec finns inte kvar längre inte på Odengatan i alla fall.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Kaktus
Member

545 Posts

Posted - 2018/12/15 :  20:08:35  Show Profile Send Kaktus a Private Message  Reply
Jag skulle också behöva förslag i Sthlm. Har knäckt två billiga förstärkare i år när jag haft för bråttom. Vill inte gärna kasta bort dem.
Go to Top of Page

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2018/12/15 :  21:36:40  Show Profile Send JohnB a Private Message  Reply
Hifi kit på St Eriksgatan servade min förstärkare för några år sedan, tror de har kvar sin verkstad.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/12/15 :  21:58:43  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Bengans Audioservice 08-6674060

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/12/15 :  22:06:44  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Bengans Audioservice 08-6674060

+1 Han har hjälpt mig.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2019/01/04 :  09:17:33  Show Profile Send linkan a Private Message  Reply
Detta var ju inte så enkelt att lösa så jag skickade min Vitus till Danmark för uppgradering istället, dessutom passar jag på att montera in en DAC/streamer. Uppgraderingen löser troligen det problem jag haft då mycket byts ut invändigt, ska bli otroligt spännande att få lyssna på den då den kommer tillbaka om nån vecka eller två. Tydligen så ska uppgraderingen vara riktigt bra enligt Balance och RCLjud, dito även för den inbyggda DACen. Läs mer här http://www.lotushifi.co.uk/the-new-vitus-ri-101-integrated-in-depth/.

Var ändå inne på att köpa en separat DAC, lånade en PS Audio DAC och testade Snuttens Meitner och dessa gav klar mersmak, inser att den inbyggda DACen är några år gammal och att det hänt en del på DAC-sidan.

Så förhoppningsvis så kommer tomten väldigt tidigt 2019

Linkan

Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2019/01/05 :  12:27:58  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Låter lovande, det kom faktiskt rätt tajmat detta fel då du ju ändå funderade på dac-kortet. Ingen billig historia men troligen prisvärt då en separat dac säkert hade betytt minst 50' kr hur du än vänt och vridit på alternativen. Tyvärr är det nog så idag att ska man ha riktigt bra ljud hamnar det lätt på ca 100' kr per del .
Ska bli roligt att bekanta sig med den när den anlänt och spelats in lite.
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2019/01/22 :  08:14:33  Show Profile Send linkan a Private Message  Reply
Idag så får jag min förstärkare, det var svårt att hitta någon som kunde laga den så jag skickade den till Vitus i Danmark och där har den har blivit upppgraderad och så har ett DAC/streamingkort monterats in.
Ska bli otroligt spännande att få provlyssna hur uppgraderingen blev, DACen får testas lite senare.

Linkan

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000