HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Garmin och deras brist på service
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2018/07/13 :  18:48:15  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Min garmin 300 ais mottagare har tappat sin känslighet, och verkar mest få in brus i mottagaren.

Vid 2 tillfällen har jag kontaktat garmein.se i deras "webform" ( någon annan kontaktyta har jag inte hittat). Ingen som helst reaktion.

Jag handlar alltså en ny, och undviker Garmin nu och i framtiden.

Rutger
Member

135 Posts

Posted - 2018/07/13 :  22:25:29  Show Profile Send Rutger a Private Message  Reply

Var lyckas du hitta ett webbformulär hos svenska Garmin?? Hur jag än
gräver så går jag bet. Med dina orienteringsbravader kanske du inte
behöver någon GPS.

Skämt åsido -- kan din webbläsare ha en gammal Garmin-sida i cachen
som ger dig ett formulär som bara pratar med den interstellära materien?
Kolla upp det kanske.


Här är kontaktvägarna jag kan se (garmin.se styrs om till
.com-domänen):

https://support.garmin.com/sv-SE/?productID=68191
https://www.facebook.com/pg/GarminSweden/community

"Support
Sverige 0774 - 45 20 20
Även support@garmin.se
Öppet alla vardagar, 09.00 - 17.00.
Stängt på helger och röda dagar"


"Allmänna frågor
Garmin Nordic Sweden AB
Telephone +46 (0)31 794 00 00
'Garmin Nordic Sweden AB ansvarar för den svenska marknaden
och är ett svenskt dotterbolag till Garmin Ltd. Vårt kontor
finns i Billdal, strax söder om Göteborg. Vi ingår i en Norden-
organisation som tillsammans omsätter 100 miljoner euro.'"

Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2018/07/13 :  22:52:07  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Just det!
längst ner på sidan finns en (lögnaktig) ruta "email" ( det är inte
email utan ett webformulär). Men fyller man i den får man ett bekräftelsesvar, och jag har svarat på detta utan att få reaktion.

Jag avskyr leverantörer som inte svarar på mail eller phön !
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2018/07/19 :  14:17:48  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Nu har detta löst sig !
Jag lyckades få ett telefonnummer till garmin support, och de svarade inom inte alltför många minuter.
När jag påpekade att jag använt deras webformulär så lät blev tonen annorlunda.
Nu har jag fått ett RMA och ett hyfat avtal, jag får burken utbytt mot ett rimligt pris.

Man hade kunnat önska sig att telefonnumret fanns där jag letade från början.

Trevlig sommar !
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.21 sekunder. Snitz Forums 2000