HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 D-stream vs chromecast
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2018/04/24 :  21:41:52  Show Profile Send alexanderj a Private Message  Reply
Kan det vara ngn ljud skillnad på dessa två?
Är en D-stream wr100d och en vanlig chromecast audio! Är det värt att byta från crhomen?

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/04/24 :  23:19:16  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tycker båda verkar prisvärda men har ingen egen erfarenhet. Men en Raspberry Pi gör samma sak och kan återanvändas för andra syften och blir inte utdaterad
Nån speciell funktion du vill åt? Eller bara att casta en ljudström från en bärbar enhet?
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2018/04/25 :  05:51:35  Show Profile Send alexanderj a Private Message  Reply
Vill väll bara åt musiken. Spelar mot Dac da9.

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2018/05/03 :  13:55:40  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Ingen erfarenhet av D-stream.
CCA använder jag dock och den fyller sin funktion (läs Spotify). Smidig, liten, billig och med stort stöd för det mesta. Och lär finnas med länge. Samt så kan barn å vänner lätt koppla upp sig å casta valfri musik. (På gott å ont)
Men för musiklyssning av mina egna filer så använder jag en fläktfri minidator och Foobar vilket ger mer ljudkvalitet och överlägsen flexibilitet.
Testar dock just nu Volumio som jag måste erkänna verkar riktigt najs för ändamålet :) Kan tänka mig att Raspberry Pi & Volumio är en musikalisk "killer" med hänsyn till son prisklass (= nästan gratis)!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000