HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Stängda klubbstugor?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/15 :  09:52:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Är klubbstugorna stängda?? Jag får diverse rapporter från obygden att människor förgäves försökt kontakta stugorna men mötts av STÖRSTA MÖJLIGA TYSSSSSSSSSTNAD.
Har klubbstugorna lagt ner? Eller skiter man i nya medlemmar?

Samtidigt ser man små exklusiva reportage om exklusiva möten i klubbstugor, eller vad man kan tänka vara klubbstugor medan intresset för en större all-entusiast DIY-träff är svalt.

O.S.A.

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2018/03/15 :  10:14:30  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
AÖ är öppen men det händer inte mycket där...

Jag har inte fått några PM eller liknande om förfrågningar om nya medlemmar.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/03/15 :  12:13:01  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Båda klubbstugorna som jag numera även är klubbmästare i är öppna,men ingen aktivitet i. Men jag kommer svara direkt om någon vill något eftersom jag är aktiv på forumet. Och det är där som jag tror problemet ligger att klubbmästarna inte är aktiva på forumet längre och då får folk inga svar av dem om de frågar om något. I UA så har de andra klubbmästarna gått på lååång semsterMen i AÖ så har jag Tobbe_L även om han har flyttat till Danmark, förlåt skåne vara det. De prata inte så olikt varandra i mina öron

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2018/03/15 12:21:45
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/15 :  13:04:47  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Ärkeöverkardinalkanslern i Junaköpung (ålderdomligt namn för Jönköping) har fått flera propåer vilka lämnats obesvarade har jag fått höra.

Och som sagt, vill man hålla hobbyn vid liv IRL och flytta verksamhet och fokus från stora massaktiviter



Till små intima möten



Måste man vara beredd att hålla dörren öppen.






PS. Så ingen tar illa vid sig. Ingen bild är ämnad som ett politiskt inlägg utan bara en illustration av begreppen - stora aktiviteter, små hififikamöten.

Edited by - soundbrigade on 2018/03/15 13:20:12
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/03/15 :  13:19:29  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ett sätt om man vill arrangera något är ju att lägg ut det på den öppna Hifidelen (HiFi-diskussion)där jag tror många fler läser. Förr så var det ju ibland många fler än plats när något arrangerades (har varit på sådana där det varit trångt) så därav klubbstugorna så det blev olika upptagningsområden, (tror jag) Men numera så är det inte längre så testa även HiFi-diskussion soundbrigade.En del kan ju tänka sig att åka en bit för att medverka.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/03/15 :  13:21:19  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Till små intima möten

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/15 :  13:21:44  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vi är några få gubbar i Vänerbohus som har haft några träffar, men vi har då varit 2-3 gubbs.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2018/03/15 :  13:22:09  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Bara för att förtydliga lite så har jag för tillfället övergivit Skåne o flyttat till Borås

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/15 :  14:42:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag letar INGA syndabockar utan bara vill uppmärksamma klubbstugorna att vara vakna och se till att ge svar till dem som knackar på dörren.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/15 :  14:43:14  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
FBK: Så där ser vi ju ut när vi lyssnar på någons felbalanserade anläggning. Ja vi ser alltid sådana ut.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/03/15 :  15:20:30  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Bara för att förtydliga lite så har jag för tillfället övergivit Skåne o flyttat till Borås

Det var som fanken vad du flyttar Närmare Göteborg på Sveriges baksida

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/03/15 :  15:23:56  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Jag letar INGA syndabockar utan bara vill uppmärksamma klubbstugorna att vara vakna och se till att ge svar till dem som knackar på dörren.
Just därför som jag har engagerat mig att bli klubbmästare.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2018/03/16 :  15:09:05  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Jag är klubbmästare i HKS, vi har öppet, men det är ruskigt dåligt med aktivitet.
Jag är inte heller här inne dagligen, så svar på PM kan dröja lite. Men svar kommer alltid så småningom....

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2018/03/17 :  15:59:18  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
eoJeud har just nu mest aktivitet på facebook. Var ett tag sen senaste träffen och senaste inlägget i klubbhuset var för ca en månad sen.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2018/03/18 :  09:45:18  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
[quote]eoJeud har just nu mest aktivitet på facebook. [quote]

Och om man inte vill använda facebook av ideologiska skäl så blir det inget umgänge.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/03/18 :  10:50:55  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag förstår inte varför folk väljer bort klubbstugorna (om det nu är så)framför Fejjan, när det bara är några knapptryckningar bort. Kommer inte heller använda facebook så det är en tråkig utveckling i mina ögon, men man får ta det då facebokk och andra sociala medier är helt dominerade numera och jag hänger inte alls där. Känns lite konstigt att just Hififorum och i viss mån Component,euphonia-audioforum tappat så mycket av sina medlemmars aktiva kontakt då det tex på Faktiskt.iö pratas på som förr, och de hänger säker på facebook också. Det som är det uppenbara är att folk vill inte umgås IRL på samma sätt som förr. För så var det mässfika så fort det var mässor,vilka ska gå ? ska vi ordna en mässfika osv. nu har det inte varit något på flera år. Bara där ser man en förändring.
Känns inte som det är så länge sedan (men det är det)som vi hade träffar som var fyllda 10-12 personer med folk på AÖ,där vi bara satt och lyssnade på lite olika högtalare.http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81117&whichpage=1

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2018/03/18 10:52:42
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2018/03/18 :  11:13:03  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Varför folk använder fejjan istället för forumet? Tja, låt mig spåna lite kring det utifrån mitt perspektiv som använder det till mycket. På fejjan är det.... MYCKET enklare att lägga upp bilder. Det är enklare att ge feedback på andras inlägg därför så får man får mer feedback. Du får notis om fler kommenterar det som du själv kommenterat eller gillat. På forumet kan man göra uppdatering i sin medlemstråd tex utan att få någon kommentar. Så på kort sikt är fejjan överlägsen enligt mig. På längre sikt så är forumet bra på att lagra information som är någorlunda lätt att hitta långt efteråt.

Fejjan har vant oss frekventa användare vid snabb feedback och det blir som en drog. Jag tror absolut att folk vill träffas fortfarande. Jag själv värdesätter personlig kontakt långt över all digital form. Får väl göra ett litet experiment med klubbstugan vs fejjan.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/03/18 :  14:04:23  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Du har säkert rätt,känner igen det du beskriver och hört mycket om det. Det är nog mest att jag inte riktigt känner mig bekväm med det och vill inte hamna i något som kan likna ett drogbetende då jag har tillräckligt med problem. Har ju medvetet valt bort internet på telefonen, motsträvig som man är.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000