HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Fråga om Apple Watch
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2018/03/12 :  14:22:23  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Undrar om någon är en fena på Apple Watch?

Min app Aktivetet på min Iphone registrerar inte längre någon
aktivitet, däremot funkar det i klockan, vad tusan kan vara galet?

Med vänlig hälsning Lars

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2018/03/19 :  18:46:21  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
https://discussions.apple.com/message/33055033?ac_cid=tw123456#33055033

Kan du nå Apples diskussionsforum via denna länk. Frågans rubrik är annars: "Apple Watch lost connection to iPhone after iOS 11.2.5 update"..... Man kan se om klockan har full kontakt med iPhone genom att köra ett "ping" som finns på klockan på kontrollmenyn (bredvid ficklampan).... Både jag och min fru fick paira om våra klockor och telefoner enligt de anvisningar som finns i länken. Då man pairar och läser in klockan igen väljer man att data hämtas tillbaka från backup.

Skitdåligt av Apple att deras uppdateringar förstör kommunikationen mellan klocka och mobil! Min blev förstörd i uppdatering till 11.2.5 och min frus i uppdatering till 11.2.6....

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2018/03/22 :  09:54:02  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Har testat att pinga, starta om men verkar som man
måste para om klockan, rätt kasst att en uppdatering
ska sabba inställningarna.

Tack för infon ulfsan

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2018/03/22 :  14:45:23  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Varsågod Lars !

Ett annat bra tips jag ramlade över när jag felsökte på nätet var att Apple under år 2018 erbjuder nedsatt pris på batteribyte i iPhone 6 och framåt. Kostar bara 295:- beroende på att Apple tycker de gjort bort sig i batterifrågan och ber om ursäkt enligt denna länk: https://www.apple.com/iphone-battery-and-performance/?at=1l3vamU&ct=0800fk5d2pia .

Normalt ska ett iPhonebatteri har kvar 80% av sin förmåga efter 500 (fullständiga) laddningscykler. I nästa uppdatering (till IOS 11.3) ska tydligen det framgå i Inställningar/Batteri vilket skick batteriet är. Annars finns ett gratisprogram som heter coconutBattery, som redan nu kan läsa av detta. Min iPhone t ex har 83% av sin förmåga efter 410 cykler enligt coconutBattery, så jag kommer att passa på att byta batteri snart (i höst) ...

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2018/03/22 :  18:58:07  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Och jag som precis bytt ut min iPhone pga just detta med värdelös batteritid och hackande användarupplevelse... Å andra sidan hade det väl inte blivit av med byte till Android annars, nöjd än så länge!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2018/03/30 :  21:08:46  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Detta måste jag kolla upp, har just en IPhone 6 #128512;

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000