HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY-träff 2018
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/09 :  19:54:22  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nu är det väl dags igen, väl?!

Jag har två idéer som jag jobbar på i mitt närområde, Vänersborg.

Det skulle kunna gå att fixa en ett-rumsträff i kvarteret där jag skulle kunna låna en kvarterslokal utan kostnad. Det skulle då kunna bli ett "one man race", dvs de som vill vara med får liksom tinga en viss begränsad tid, eller hitta konstellationer där man är flera som delar en lite längre tid. Lite som Erik Andersson & Co gjorde i Nacka en gång i tiden (90-talet).

Jag undersöker en annan väg där en skola utanför staden står ganska tom men övertagits av en grupp företagare. OM detta skulle gå i lås skulle vi kunna ha en traditionell träff men det blir långt till pizzerian, om inte ....


Sedan var det en annan fundering som lät oerhört spännande. Vi stöter på om det med.

Sedan är det kanske dags för våra glada gördetsjälvare runt om vårt avlånga land att också inse det stora behovet av en årlig och större träff. Att vi rullat upp kragarna, spottat i ärmarna och tagit oss i nävarna betyder inte att alla andra ska sitta med armarna i kors och vänta på att något ska hända.
Finns det lokaler nära dig? Vet nu någon som ...??

Jag jobbar på med mina idéer och återkommer.
Samtidigt vore det ju himla kul OM det kom lite folk OM och NÄR det blir träff. Att stå med veckors jobb och i värsta fall med pengar ur egna och kanske ganska tomma plånböcker alltmedan folk har i bygderna har ropat sig hesa för att få en träff sviker när det blir av är ett ... är en krängkning. (Krängkningen är felstavad helt avsiktligt).

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2018/03/09 :  21:21:33  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Hej

Jag gillar denna ideér om vintageträff-ar!
Vilket tidsperspektiv är det?
Vill gärna bidra med något, såväl ett färdigt DIY-objekt, som organisatoriskt!

Med vänlig hälsning, Highfive
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2018/03/09 :  21:21:52  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Det skulle väl inte vara så konstigt med ett litet bidrag till lokalhyra och dylikt från de/vi som tycker det skulle vara trevligt. Vare sig man kommer eller inte.
Om jag inte destruerat mina försök kan jag kanske eventuellt ha något att bidraga med.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2018/03/09 :  22:04:39  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Jag är gärna med !
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2018/03/10 :  00:17:49  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
En kanske galen idé, men går det inte att hyra in sig på kommande hifimässa i Göteborg till hösten?
Om rummet ligger lite off, "utom tävlan", så borde det väl inte kosta mer än ett vanligt hotellrum?
Kan vi då tidsdela det på säg tio DIY-are, så blir inte summan så hög för varje deltagare.

Men det faller kanske på att få ihop tio DIY-are...

Eller går det att få till en lokal i närheten av "mässområdet"?

Det borde bli fler folk än på en vanlig DIY-träff i alla fall.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2018/03/10 :  08:38:18  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Har bara varit på en diy-träff och det var riktigt skoj så jag kommer (om möjlighet finns) gärna!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2018/03/10 :  12:52:41  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Även jag har bara varit på en DIY-träff tidigare och var en i "personalen", jättekul, då hade vi som hjälpte till speciellt upptryckta T-shirts. Min åker fortfarande på mellan varven.
Jag kommer gärna om jag kan, för jag jobbar var 4e helg och då kan det bli svårt om det inte går att byta.
I Vänersborg med omnejd har jag bott i min ungdom.

J. Ullberg
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/10 :  14:26:19  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det är ju kul att intresse finns men ...

...det inte menat som en anmälningstråd, SÅVIDA man inte har bra förslag att föra fram om lokaliteter och slikt.

Jag kan nämna att jag har ett uppslag till att undersöka och en högt flygande fågel har också ett spännande alternativ att kolla upp.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/10 :  17:17:11  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
ALTT kostar pengar. Jag hade <en fundering på Hyresgästföreningens anläggning på Vänersnäs. Dock kostar det stället pengar och erbjuder just bara 1 + 2 rum.
http://www.solgårdenvidvänern.se/?page_id=94

Jag kollar vad (V)änsterpartiets sommarhem i Norkroken har att erbjuda också. Som trogen och betalande stalinist-maoist-feminist borde kostnadaden för en lördag inte behöva bli så dryg.

http://nordkrokensommar.wixsite.com/nordkroken
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2018/03/10 :  20:26:24  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Ja kostnaden för hyran är nog det som sätter käppar i hjulet, när jag hade diyträff i Kristianstad så fick alla som kom på besök betala entre efter tycke och smak på det viset fick jag ihop hela summan för tre rums hyra.Det kanske är ett sätt Magnus att ta efter, tre rum är nog att eftersträva för det verkar som om att det är få diy:are som är verksamma numera sedan är det bättre att fylla rummen än att de står tomma.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/12 :  14:54:44  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nuntorps Naturbruksgymnasium står i dagsläget tomt. Jag ska mejla den person som kan ge mängder av svar angående lån/hyra av ett gäng lokaler.

https://goo.gl/maps/mS8dNcqqKat

I det utförliga mejl jag ska skicka till nya ägarna kommer jag att ta upp frågan om catering. Skolan ligger visserligen inte i Sahara eller i de sibiriska skogarna, men det kanske ändå skulle kännas knasigt att bege sig 6 minuter och 4,5 km till Brålanda för att få en pizza.

Jag ser att vi, när vi har fått ihop några seriösa alternativ tar en seriös diskussion och eftersom det kommer att bli förenat med vissa kostnader krävs det uppslutning.
Go to Top of Page

forzell
Member

59 Posts

Posted - 2018/03/26 :  21:56:22  Show Profile Send forzell a Private Message  Reply
Kul initiativ. Kommer gärna!

// Roger
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/26 :  22:28:22  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har skrivit flera gånger förut och jag upprepar igen:

Detta är ingen tråd där JAG meddelar att JAG ska arrangera en DIY-träff. Det enda jag gör är att:
  • Flagga upp för att det är dags för en träff.

  • Jag på min kant undersöker OM jag kan hitta alternativ i mina hemtraker.

  • Anmodar alla andra som är intresserade att anstränga sig lite och kolla i sina hemtrakter.

  • Och jag tänker inte slå knut på mig själv för att få till en träff.


Det går inte att anmäla sig till något som bara är en fråga om någon kan arrangera en träff.

Edited by - soundbrigade on 2018/03/26 22:37:17
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/27 :  06:48:01  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag borde väl tillagt att jag inte menar att låta grinig, men att det hade varit underbart att se folk uti bögda också engagerade sig.
Finns det ingen stor bygdegård i Skateboda, eller en nedlagd skola Fjalefors?
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2018/03/27 :  22:26:21  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Jag och fuling har länge pratat på en träff här uppe.. Jag har en del kontakter på lokaler. Dock räcker inte tiden till med stora projekt på jobbet, 2 småbarn samt studier..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000