HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vinylskivor Södermalm 2018 - behöver er hjälp
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2018/02/01 :  11:54:50  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Hej alla!

Behöver er hjälp med lite faktainsamling angående utbudet av skivbutiker på Södermalm, Stockholm i nuläget 2018.

Håller på med en skoluppgift där jag ska göra en tematisk karta över Södermalm. Har valt att göra en guide till butiker som säljer vinylskivor på Södermalm. Tänkt användare är någon som besöker Stockholm (Södermalm) och vill hitta till det svarta guldet. Eller någon som har upptäckt att det är kul med vinyl och vill börja leta. Eller någon som har återuppväckt intresset igen. Typ så.
Det är ett skolprojekt så det är förstås inga pengar eller så inblandade i projektet.
Den färdiga kartan kommer att ställas ut tillsammans med andra kartor av andra elever från skolor runt om i landet på Kartdagarna i Linköping i Mars.
Vet inte hur det kommer fungera med rättigheter och så men jag antar att jag borde kunna publicera den färdiga kartan här som pdf om någon är intresserad av att skriva ut den.

Att det är Södermalm och inte hela Stockholm har med skala och storlek på kartan att göra, annars skulle det förstås vara bra med en mer "heltäckande" karta.

Så, snälla hjälp mig med tips på de butiker och skivbörser ni känner till på Södermalm.

Tänker även ta med butiker som inte är skivbutiker/börser men som har begagnad vinyl, t ex Myrorna, Stadsmissionen och liknande.
Tips om såna är också hjärtligt välkommet!

Har googlat men har känsla av att man inte hittar allt.

Så, skriv ett par rader med vilka butiker ni kommer på.

Namnet på butiken + adress eller vilken gata den ligger på.

Tackar på förhand!


Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2018/02/01 :  13:29:04  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Hej!
Fade Record - Skånegatan 78

Pet Sound - Skånegatan 53

Skivhögen - Högbergsgatan 32A

Record Mania - Östgötagatan 2

Snickars Records - Hökens gata 11

Emmaus Second Hand - Peder Myndes Backe 8

Söders Skivbörs - Rosenlundsgatan 12

Little Shop Of Records - Hornsgatan 87

Stadsmissionens Second Hand - Hornsgatan 58

Mickes Serier CD & Vinyl - Långholmsgatan 20 (kommer inte ihåg om han har cd där och vinyl på andra sidan gatan eller tvärtom)

Det var de jag kom på för stunden, hittar jag fler när jag är ute och knallar här på söder så hör jag av mig.

Lycka till med projektet
Andreas

Edit: Skrev in dem i ordning så man kan gå i en slinga och börja i vilken ände man vill, så slipper man kuta fram och tillbaka

Edited by - Cyrus on 2018/02/01 13:33:07
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2018/02/01 :  17:46:29  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Tack för tipsen, Cyrus!

Ska genast uppdatera min lista.

Fler tips mottas tacksamt!

Det ligger en ganska nära Slussen på Urvädersgränd. Kollar Google maps men ser inget namn på butiken. Någon som vet vad den heter?

Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

MatsE
Member

622 Posts

Posted - 2018/02/01 :  20:31:00  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply
Googlar man på Vinyl Urvädersgränd så får man två svar. Vinyl Records och Vinyl Köp. Båda på Urvädersgränd 2.

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2018/02/05 :  10:22:05  Show Profile Send pegul a Private Message  Reply
Ok, så här ser min lista ut så här långt.
De jag märkt med asterisk (*) har jag inte varit på eller hunnit kolla in.

Under strecket är butiker som har skivor men inte primärt.

Kolla igenom listan och säg om jag missat något uppenbart eller om ni har tips om någon butik.



Skivhögen
Högbergsgatan 32 A

Record Mania
Östgötagatan 2

Snickars Records
Hökens gata 11

Vinylshop
Urvädersgränd 2

An Ideal for Living Stockholm (*)
Södermannagatan 19

Söders skivbörs
Rosenlundsgatan 12

Petsounds
Skånegatan 53

Fade records (*)
Skånegatan 78

Mickes Serier, CD och Vinyl (två butiker)
Långholmsgatan 20
Långholmsgatan 13

-------------------------------------

Hellstone Music
Götgatan 24

Larrys Corner (*)
Grindsgatan 35

Alvglans (*)
Östgötagatan 19

Emmaus Stockholm
Peter Myndes backe 8

Stadsmissionen
Hornsgatan 58

Myrorna
Hornsgatan 96
Götgatan 79


Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.

Edited by - pegul on 2018/02/05 10:43:59
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000