HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Erfarenheter Technics SP-10/SL-1000?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2018/01/30 :  18:53:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag har gjort slag i saken och blivit med en SP-10 som jag klurar på vad jag skall göra med den.

Saker jag klurar på är:
Plint: den har en Plint idag, men jag skulle nog gärna gå på något annat. Vad skall jag tänka på?

Tonarm: Jag har ingen tonarm till den. Min SME V verkar vara lite svårplacerad ihop med en SP-10, men det går. Om jag inte trixar till det med min SME V, vad skall jag titta efter?

Service/underhåll: SL-10 är till åren och lite kondensatorbyta/underhåll är nog av godo. Finns det någon som gjort det? Några råd att komma med?

kraftaggregatet: Det var tyvärr inget kraftaggregat med till den(det kanske dyker upp). Men tittar man på specen av kraftaggregatet verkar det vara en ganska smal sak att få till något. Har någon byggt eget aggregat?

Många frågor, men ganska roligt att projektera det här faktiskt...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2018/02/05 :  11:07:49  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Kolla med Ingemar på ReHifi , han har rätt bra koll. Undrar inte om jag sett en SP-10 i hans butik.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

quakerstate
Starting Member

34 Posts

Posted - 2018/02/05 :  12:53:42  Show Profile Send quakerstate a Private Message  Reply
https://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=1362

Quad Fantast
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2018/02/06 :  11:22:38  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Det finns en tråd på diyaudio där de håller på med en nätdel till sp-10, jag har ingen koll på vad som händer i tråden.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000