HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vintage HiFi
 En gammal bekant.. System 442
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2016/11/27 :  21:29:23  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Fick lyssna på en gammal bekant igen, sist jag lyssna på ett par Mordaunt Short System 442 var -89, Då var det ngåt av det bästa jag hört.
Men priset då var långt över min budget... 22000:- , då såldes MS av HifiShoppen i Malmö av Janne och Ingemar.
Nu visar det sig att Ingemar äger ReHifi , så nu när jag var nere i Skåne så var jag ju tvungen och åka o hälsa på. Kom in i butiken och där står han, lite äldre men ändå sig lik. Hälsar men Ingemar är upptagen av kund så jag tar en runda i butiken. Och vilken butik sen,man blir ju helt sjuk. . Går in längre i butiken, rundar en hylla och tvärstannar, jag ser dem direkt fast de står lite undangömda i ett hörn. Ett par Mordaunt Short System 442 i mint condition. Nu är priset ett helt annat, så klart måste jag lyssna på dem. Och....Ja, det är nog fortfarande bland det bästa jag hört, fast det var fel förstärkare, en Krell av något slag. Den var lite tam, och det höll väl Ingemar med om att det inte var rätt kombo.
Tyvärr fick de inte följa med hem, inte ofta min fru säger nej till saker. Men vi har ingen plats just nu.


Jo, uppbyggnaden är lite speciell. Basarna sitter INTE fast i lådan utan i ett fyrkantsrör, den främre basen är mekanisk kopplad till den bakre. Den bakre är aktiv, så ingen slav. Just detta par var faktiskt Ingemars första privata par, som han sålde senare till en, som idag också jobbar i butiken. Tyvärr fungerade det inte hemma hos honom. Han har ett rum som börjar spela med om högtalren går för djupt.
Men en dag ska jag ha ett par....

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2017/03/14 :  17:07:08  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Hej! Lyssnade också på dom men det var på 90 talet och jag tyckte dom lät skit men för ett antal månader sen så hörde jag ett par (svarta tror jag dom var) på Rehifi och tyckte då att dom lät väldigt trevligt men dom var redan tingade samma dag. Senare fanns det ett par till på Rehifi och det var Ingemars egna och dom köpte jag och jag kan bara säga att jag är fruktansvärt nöjd med dom.
Jag bor i Landskrona och om du har vägarna förbi någon gång så är du välkommen för lyssning.
Med vänlig hälsning,
Benni
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2019/09/30 :  18:37:20  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Snacka om trådlyft, sorry. Men det var Ingemars jag lyssnade på.Tur du hade att min fru sa Nej denna gång.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000