HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Beyma 3-way
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2016/04/25 :  22:54:53  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Spännande bygge:)
Är sugen på ett par lite bättre pa-basar jag med typ kanske dessa Beyma.
Hoppas på lite färg på lådorna eller nått så kan jag köpa dem av dig sedan

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2016/04/26 :  16:32:34  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Dessa Beyma basar går väl inte under PA nog mer åt hifi men bra låter dem de ligger på 93db medans mellan är 98db och diskant tror jag låg på 105db.

Basarna går inte att köpa nya längre men jag tycker dem är bland dem bättre 12" hifi basar de gjort jag gillar när dem kan spela lite djupare än vad PA basar brukar göra.

Färg har inte kommit dit än men funderar på att fanera dem i någon ljus faner.
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2017/10/08 :  11:39:19  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Nu har jag fanerat lådorna med EK faner och håller på att vit betsa dem nu.
Ska sedan lägga på ett lager Herdins vaxolja.


//Niklas
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2017/10/09 :  18:50:10  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Snyggt!
Bra jobbat!
Ös på med bilder nu!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/10/09 :  21:14:09  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Instämmer med Amatören!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2017/10/09 21:14:34
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2017/10/09 :  21:26:09  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Har betsat klart och valt att inte lägga på vax så dem är klara nu.
Det blev riktigt snyggt så jag är väldigt nöjd med hur dem blev.
Här kommer lite bilder på resultatet.









//Niklas
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/10/09 :  22:23:49  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Riktigt snyggt blev det! Önskar jag hade hälften av dina skillz! Men, övning ger träning eller hur säger man?
Gillar du det du hör då?

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2017/10/10 :  06:46:28  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Jag är riktigt nöjd med ljudet i dem basen spelar upp till 600Hz och där tar mellan vid och det är riktigt bra ljud i mellan registret som går upp till 7500Hz så det täcker det mesta sen tar diskanten vid.

Vad elementen kostar så får man mycket bra ljud för lite pengar.
Det är synd att basen inte tillverkas längre för det är en riktigt fin hifi bas och jag har inte riktigt hittat en som kan ersätta den i Beymas utbud som finns nu.

Jag fick till ett bra filter till dem så det låter riktig bra igenom hela högtalaren.
Jag har inte gjort några mätningar på dem jag har lyssnat mig till ljudet, har svårt att mäta upp högtalarna tycker inte att jag får till mätningarna för mycket interferens från rummet oftast och när jag har fått till en rak kurva så låter inte högtalaren bra så det har blivit att jag lyssnar mig till olika saker.

//Niklas
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2019/10/06 :  12:04:44  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Har uppdaterat trasiga bildlänkar.

//Niklas
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000