HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Händelse: Take 5 2021 - höstens stora event!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2021/09/29 :  08:34:03  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
Take 5 2021 - höstens stora event!

2021 October 24

Varmt välkommen till höstens stora EVENT i Stockholm!

Nu är så tiden äntligen kommen för den första större sammankomsten på länge för oss med hi-fi och musik som vårt största intresse och passion. Under en heldag så kommer ni att få träffa och lyssna till ett urval av våra mest intressanta tillverkare med svenska och internationella representanter på plats.

Vi har i år utökat lokalytan till det dubbla med mer plats till lyssning och umgänge, samtidigt som vi skapar möjlighet till ökad trygghet och distans med hänsyn till Covid.

Var: Ulfsunda Slott i Stockholm (Bromma)
När: Söndagen den 24 Oktober
Tid: Kl. 10:00-18:00

FRI ENTRÉ - ingen föranmälan krävs.

Här kan du läsa mer om dagen och utställarna: https://perfect-sense.se/events/take-5-2021

Vi ses!


Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Edited by - Perfect Sense on 2021/09/29 08:35:12

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2021/10/31 :  19:51:12  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply


Lite mobilkamerabilder.

Det här stack ut.
Det vi ser är högtalare från Lindström. Next Generation.
Öppen baffel med en massa baselement för att kompensera utsläckningen. Ett element som tar mellanregister och diskant samt 2 st extra diskantelement för att öka spridningen.
Slutstegen, AGD Audion, är en våt dröm för alla rörförstärkarälskare som vill njuta av äkta klass D ljud. Elektroniken är instoppad i en glasbulb tillsammans med en lysdiod som ska ge det mysiga ljusskenet.



"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Edited by - Björn-Ola on 2021/12/27 10:22:46
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2021/10/31 :  20:05:02  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Fick också chansen att lyssna på några nya Audeze lurar.


Deras första elektrostatlur CRBN.
Drevs av förstärkaren Blue Hawaii som har blivit en favorit hos många som har sådana lurar. Det är problemet. Att man måste skaffa en specialförstärkare dubblerar ju priset på en elektrostatlur. Bra lät det i alla fall.
Men nästa lur kom mycket nära ljudmässigt men med mer bas.
LCD 5:



Jag har hållt mig långt borta från deras lurar p.g.a. deras tyngd, jag är känslig för sådant. Men dessa lurar inleder kanske en ny era, de är faktiskt lätta och komfortabla. Gav klar mersmak.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2021/11/08 :  10:32:32  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
Slutrapport!

Vi har nu summerat årets Take 5 event i Stockholm för er som var där, och för dig som inte hade möjlighet att vara med i år.

Läs hela rapporten här: https://perfect-sense.se/artiklar/take-5-2021-tack

Vi ses igen nästa höst!

/ Marcus & co


PS. Vi tar mer än gärna emot era tankar och förslag till förbättringar inför nästa år. Skicka gärna ett meddelande, mejl eller flaskpost.

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Edited by - Perfect Sense on 2021/11/08 10:32:55
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2021/11/09 :  21:15:05  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag måste säga att jag tyckte att det lät bra i alla rum. Det är inte alltid att man upplever det på mässor. Det enda jag vill klaga på var att några som demade var rätt okunniga om vad dom demade. De var representanter för någon del i anläggningen och visste inget om de övriga delarna. Det blir inte så meningsfullt att sitta och lyssna på en anläggning utan att få någon information om vad man lyssnar på.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000