HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Sök-funktion
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bja47
Starting Member

3 Posts

Posted - 2016/02/26 :  16:53:47  Show Profile Send bja47 a Private Message  Reply
Hej
jag försöker söka på gamla inlägg etfer lite olika saker men får error:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Full-Text Search is not installed, or a full-text component cannot be loaded.

/forum/search.asp, line 362

Saknas databasverktyget för sökning ?

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/02/27 :  14:54:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja, hififorum hankar sig fram eftersom vi saknar både medel, tid och kunskap för att uppgradera mjukvaran.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/02/27 :  15:34:32  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Du kan använda din webläsare för att söka. Vill du t.ex. söka efter signalkabel skriver du följande.
signalkabel site:hififorum.nu

Lycka till!

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

bja47
Starting Member

3 Posts

Posted - 2016/02/28 :  13:32:33  Show Profile Send bja47 a Private Message  Reply
Försökte Vox - men gav upp - då tiden bara rullade på utan att något hände.
Pac - Är det mycket pengar ? ska vi skramla ? Tid o kunskap hur fixar man det ?
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/02/28 :  13:46:29  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Du måste ha gjort något fel. Fungerar utmärkt för mig.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/02/28 :  15:48:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

quote:
Pac - Är det mycket pengar ? ska vi skramla ? Tid o kunskap hur fixar man det ?
Kunskap och tid köper man. Skulle tippa på att det är 10-15 tusen för att få någon att ta tag i det.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2016/02/28 :  19:01:55  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
quote:
Försökte Vox - men gav upp - då tiden bara rullade på utan att något hände.


Försök med länken, bas kan du byta ut mot godtyckligt.

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=site:hififorum.nu+bas

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2016/03/02 :  09:21:30  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Skulle det inte gå att få till en kickstarter/crowdfunding för hififorum.nu version 2016?
Tror nog det skulle gå att samla deg hyffsat lätt eller är jag naiv.
Tid och kunskap för detta har jag inte men jag kan lätt hoppa några månaders skivhandlande för att skänka medel till hififorums internet ansiktslyftning
Men det ligger ju en hel del annat jobb i att ro hem ett sådant projekt som kommer tar mycket tid i anspråk eller köper man det också.

((( JUNEPE ))

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/03/03 :  17:43:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hmmm, i de banorna har jag inte ens tänkt. Det var en idé som tål att funderas vidare på. Har du någon erfarenhet av hur man sätter upp en sådan där crowdfunding??

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2016/03/03 :  18:26:14  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
https://www.kickstarter.com/

?

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2016/03/04 :  19:59:24  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Jag har ingen personlig erfarenhet av det men jag har en nära vän som tjatat hål i huvudet på mig angående olika starters. Jag ska kolla med honom och lyssna denna gången

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/03/04 :  20:44:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000