HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Linn
 Behövs Linnforumet?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/01/11 :  17:57:13  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Ja behövs detta specialforum?

Att bedömma av aktiviteten här så är det ganska överflödigt.

Linn skall väl gå att diskutera på HiFi-diskussion avdelningen, eller?

Kom med förslag hur ni tycker vi ska ha det framåt.

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


magnus1967
Lämnat på egen begäran

739 Posts

Posted - 2008/01/11 :  18:38:23  Show Profile Send magnus1967 a Private Message  Reply
Nej forumet behövs inte anser jag det finns ett forum http://forum.selleri.de/ där dom bara diskuterar detta märke.
Så jag skulle uppskatta om man rensade bort lite onödig information.

http://www.stereophile.com/interviews/1204fosgate/
http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about34.html
http://www.youtube.com/watch?v=dSINO6MKtco

Edited by - magnus1967 on 2008/01/11 18:49:26
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/01/11 :  20:15:12  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Instämmer med föregående talare. De få personer som har Linn här på forumet kan vi nog klara av att diskuttera i de andra forumdelarna här.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/01/11 :  21:28:45  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Linn-forumet här på hf.nu har aldrig behövts.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Quadophile
Member

199 Posts

Posted - 2008/01/13 :  14:42:48  Show Profile Send Quadophile a Private Message  Reply
Hmmm. Det verkar som om Linn inte är så populärt i nuläget. Själv är jag mest intresserad av deras skivspelare, men det går ju att skriva om dem i vinylforumet.

Annat vore det ju med ett Quadforum!

Allvarligt talat tycker jag det finns en poäng med forum för vissa större, viktigare hifi-märken, men det lär bli svårt att enas om vilka de är, så det kanske är ogörligt.

Bra ljud är bättre än dåligt.
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2008/02/16 :  18:14:32  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message  Reply
Med tanke på hur lite som postas här är det väl ganska tydligt att det inte behövs. Som sagts ovan så finns ett annat Linnforum där de flesta som bara vill diskutera märket håller till och det är knappast en konkurrent till Hififorum - snarare ett bra komplement. Att ha 'döda' avdelningar är ju bara dumheter på ett såhär stort forum, flytta över de få trådar som finns här till huvudforumet och ta bort avdelningen låter som en bra ide.

www.linnforum.se

Edited by - Sony on 2008/02/16 18:16:09
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2008/02/24 :  16:57:51  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Har ni infört det kan det väl lika gärna vara kvar hellre fler forum än färre.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2008/02/25 :  02:09:41  Show Profile Send forken a Private Message  Reply
Bara att ta bort.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2008/02/25 :  21:23:39  Show Profile Send Magnuz a Private Message  Reply
Fast varför ta bort det egentligen? Det skadar väl ingen?
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2008/02/27 :  12:56:14  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Nja skadar gör det nog inte men visst tar det väl ändå lite plats på servern?.
Numera är ju Linn och dess anhängare betydligt mer "mainstream" än förr och jag tror inte att det numera skulle bli några större debatter på vanliga hififorumet om frågor om Linn dök upp. Linnforumet känns ganska onödigt tycker jag i alla fall.

"My mistress eyes is nothing like the sun

Edited by - Dan Brickman on 2008/02/27 12:56:33
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/02/27 :  13:29:14  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Dan, platsen det tar på servern är med all sannolikhet högst försumbar. Däremot blir det lite konstigt om det finns ett specialforum som är helt dött och som ingen verkar ha intresse av att hålla levande.

Angående att Linn-folk är mer mainstream nu så stämmer det kanske till viss del, men framförallt hänger de inte här. Titta in på det svenska Linn-forumet så kommer du se att hela spektrumet är representerat

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2008/02/27 :  14:22:40  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Jag tittade faktist in på selleri för några veckaor sedan och kunde glatt konstatera att dom värsta överdrifterna är borta. Fast det finns ju lite groll av typen "det lät bättre förr" odylikt

Märkligt egentligen, på något sätt var Linn lite mer kul och kult förr men låter mycket bättre och är snyggare designmässigt nu

Edit: se där! nu har du och jag höjt inläggsfrekvensen med 100% på tre inlägg

"My mistress eyes is nothing like the sun

Edited by - Dan Brickman on 2008/02/27 14:23:41
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/02/27 :  14:56:33  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Min enda kontakt med Linn var när jag var hemma hos en bekants 40års-fest för 1½ år sedan. Då spelade han på sina Linn (med isobarik?) som hade en lustig baselementdesign. Som om man tog en vanlig rund högtalare, delade den på mitten och klämde in en rektangulär sektion mellan halvorna.
Det är min enda erfarenhet av Linn. Och Linn-sektionen här är ju i det närmaste stendött. Till och med mer än Ino. Så jag tror inte Linnforumet behövs.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Edited by - Gaffa on 2008/02/27 14:57:17
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2008/03/03 :  22:42:44  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Gaffa

Desto större anledning att inte ta bort forumet för att väcka märket till liv igen.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/03/03 :  23:05:06  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Tror du att det blir mer liv i märket genom att man har en livlös sektion för det på hf.nu?...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2008/03/03 :  23:28:01  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Att ta bort forumet lär ju inte föra det framåt i rätt riktning i alla fall.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Edited by - Larsho on 2008/03/03 23:41:54
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/03/03 :  23:45:53  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Jag tror inte det gör någon större skillnad hur man än gör egentligen, men om det är någon skillnad tror jag att det är till det sämre att ha det separat som nu. Det gör forumet mer splittrat. Om det vore positivt att ha separata sektioner för märken för att lyfta fram dem, då skulle det vara bra att ha separata sektioner för alla märken. Och det tror jag ingen vill ha. Så jo, tvärtom mot din åsikt så skulle jag vilja påstå att det är ett steg i rätt riktning att ta bort Linn-forumet och låta märket diskuteras på samma arena som resten av märkena, istället för att det skuffas undan till en specialsektion.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2008/03/04 :  06:58:54  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
jag ser det som så att besökare på hemsidan som aldrig varit här tidigare har lättare att hitta artiklar om Linn än att behöva göra en sökning på hemsidan för att hitta något relevant. Hellre en kategori för mycket än endast ett fåtal.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Edited by - Larsho on 2008/03/04 07:19:51
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/03/04 :  10:32:44  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
I så fall blir konsekvensen av den inställningen att det bör läggas till specialforum för alla andra märken alltså. Bladelius, Electrocompagniet, Accuphase, Sonus Faber osv osv...

Jag tror det är överflödigt att spekulera i huruvida det blir en förbättring eller försämring.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2008/03/04 :  17:52:41  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Nej det är möjligt, jag bara framförde mina synpunkter.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2008/12/23 :  23:12:36  Show Profile Send Magnuz a Private Message  Reply
quote:
Min enda kontakt med Linn var när jag var hemma hos en bekants 40års-fest för 1½ år sedan. Då spelade han på sina Linn (med isobarik?) som hade en lustig baselementdesign.


Kan det ha varit jättehögtalaren Keltik? Hur tyckte du att det lät?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2009/02/01 :  12:24:10  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Kan det ha varit dessa? Linn Isobarik

http://www.alibaba.com/product-free/101068777/Linn_Isobarik_Loudspeakers_Naim.html

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000