HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 CES 2006; an audiophile experience
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 11

cybwiz
700.000-klubben

1388 Posts

Posted - 2006/01/12 :  22:10:22  Show Profile  Visit cybwiz's Homepage Send cybwiz a Private Message  Reply

Pac - så du Kharma sin Exquisite forsterker noe sted på CES?

http://cybwiz.blogspot.com/
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/01/12 :  22:23:26  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Snygg!

men min sambo tyckte den liknade en brödrost....

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/12 :  23:07:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Drövel: Kolla här denna tråden http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?whichpage=2&TOPIC_ID=46839#525423

Jag försökte hitta Kharma, men missade dem totalt. Vilken miss...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/13 :  02:00:20  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Kuzman ser ju farlig ut

Hur många rum hann du plåta ?
Välkommen tillbaka föresten

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/01/13 :  11:32:54  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
jag har snackat cirlotroner med bade Viktor Khomenko(BAT) och Ralph Karsten(ATMA SPHERE). Oj vilken dag!

Detta var ju väldigt intressant!!!!
Mer!!!!!!Snällasnällasnälla!!!!!!

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/01/14 :  00:55:56  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

Närmare HiFiporr för Circlo kan det inte bli , kan nån ge han en toarulle

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/14 :  12:26:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Kuzman är väldigt farlig för bankkontot! Snacka om att väcka ha begär...

Circlo, jag har 589 bilder att publicera, det tar tid så jag får ta det som det kommer. Men jag lovar att min intervju med Viktor kommer upp så småningom.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/14 :  12:45:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ett annat ställe som var klart ohälsosamt för plånböcker var en stor sal där de samlat Chesky records, Music Direct, Classic records och några skivförsäljare till...

Priserna var bra, men inte super. En CD kostade från $10 och uppåt, en SACD från $15 och uppåt och vinylen startade vid $25.

Det var bra fart hos Chesky.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/14 :  12:52:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hos Concorde Records Hittade jag Sweet Love...

Dave Love och Amanda Sweet var väldigt trötta på det skämtet redan på Torsdagen. Stackare, de fick säkert höra det hela helgen...

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/15 :  23:48:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Och hos Music Direct snubblade jag på en av mastringsteknikerna från Mobile Fidelity!

Shawn Britton hade mycket att förtälja om hur en skiva blir till. Gissa om jag slet fram mitt anteckningsblock!

Mobile Fidelity har avtal med de stora tillverkarna, bland annat Sony, om att få tillgång till deras mastertaper... Javisst, Mobile Fidelity jobber direkt från master och inte som en del andra bolag ifrån masterkopior. Det gör att de måste vara extra försiktiga och om masterna kommer från tex Sony så skickar Sony med en egen tekniker som flyger med bandet till dem och sedan ser till att de inte gör något dumt med det under själva mastringen. Han var väldigt tystlåten om vad de hade på gång och valde istället att fråga vilka skivor som jag skulle vilja se på MoFi. Så jag stod där och rabblade en stund. Bland annat så bannade jag dem för att ha gjort så få exemplar av sina Pink Floyd plattor... Shawn berättade då att oftast så är avtalen med de som äger musiken skrivna så att de får sälja en viss kvantitet. Så där blåste den förhoppningen om att kunna påverka en nyutgivning av Dark Side of the moon ut genom fönstret.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/16 :  21:59:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ett roligt rum för alla "purister" är det där EAR visar upp sig.

Jag intervjuade Tim deParavicini som är mannen bakom EAR för några år sedan, den intervjun kan man läsa här.

Och Tim var sig lik!

Jag hittade honom kravlandes på golvet för att justera in sin rullbandspelare.
Tim är en eldsjäl för det han gör och denna gången var han helt absorberad av sin rullbandspelare...

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2006/01/16 :  22:06:35  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Så där blåste den förhoppningen om att kunna påverka en nyutgivning av Dark Side of the moon ut genom fönstret.

Ledsamt att höra.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/16 :  22:22:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Tim hade tagit med ett av sina masterband och snurrade febrilt mellan rullbandaren och CD-spelaren för att lära sig att dema hur bra rullbandaren var i jämförelse med CD'n.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/16 :  22:28:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst är det Miles III, som står där oxå

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/01/16 :  22:42:10  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
och ännu mer spännande vinyl

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/16 :  23:12:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

De använde MilesIII för att dema. EAR och Mårten har samma importör i US.

Ja, spännande vinyl är det för en magnetfantast! Det är inte mycket som slinker förbi "Magneto" Dahlberg ser jag.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/17 :  19:31:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Rullbandaren var en deParavicini-moddad Technics med en "riktig" Dolby brusreducerings modul...

Ja, jag säger då det, Tim är för härlig!

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/17 :  19:33:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Försteg, CD, slutsteg och skivspelare fick sin egen rack...

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/17 :  22:30:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Försteget var Tim's nya med inbyggt RIAA

och så var det premiären...

Tim var färdig med sin skivspelare!

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/17 :  22:37:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det är en massiv spelare!!!

En av de udda konstruktionslösningarna som Tim använder är ett magnetlager...

Tyvärr var det väldigt bråttom och lite jäktigt i rummet så jag fick gå vidare utan att ha haft chansen att lyssna på denna nya skapelse...

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/01/17 :  22:41:54  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Även har var mätarna högt upp ser jag

Läcker skapelse den där spelaren , tror det står "Tillhör Johan" på den

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/17 :  23:09:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ja, nu när du säger det så; är det inte det som är ingraverat i fronten?

Ed: Mätarna högt upp, japp! Tim är mannen som inte backar för lite volym...

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/17 :  23:20:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Och rummet skördade ett Positive Feedback on line, PFO, Audio Oasis award!

Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2006/01/18 :  01:27:33  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Vad var det för tonarmar Tim använde ? Den vänstra ser ut some en custad SME men den högra känner jag inte till, är det Tims egen arm kanske ?

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

cybwiz
700.000-klubben

1388 Posts

Posted - 2006/01/18 :  05:59:44  Show Profile  Visit cybwiz's Homepage Send cybwiz a Private Message  Reply
"men den högra känner jag inte till, är det Tims egen arm kanske "

Det er en Helius Omega arm som er modifisert av EAR.

HiFi Choice testet EAR spilleren i Februar 06 nummeret.

Conclusion:
This turntable is extremely neutral, and has the ability to tell you exactly how your records sound.

Pris £7695 u/arm og pu.

http://cybwiz.blogspot.com/

Edited by - cybwiz on 2006/01/18 06:07:00
Go to Top of Page
Page: of 11 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000