Author |
Topic |
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 03:00:42
|
Imorn kommer det att behandlas bilder, så det LÄR komma en hel del för den som orkar vänta lite |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Greensleeves
Member
172 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 04:14:19
|
Jag vill bara tacka för alla ansträngningar ni alla gör för att vi här hemma ska kunna ta del av olka hifi-aktiviteter runt om i världen... alltså... tack! |
Mvh Greensleeves |
|
|
bliss
Member
681 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 09:17:01
|
Håller med Greensleeves, stort tack! |
Oh by the way, which one's Pink? |
|
|
datar
Member
657 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 10:06:32
|
Ja håller också med! Fantastiskt!!! |
Vänligen Johan Linnarsson |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 12:26:45
|
Attans att man skall få datorproblem direkt när man startat upp efter några dagars vila. En IDE kabel till en av HDD'erna strulade. Men den ligger på soptippen nu.
Så, då kör vi! |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 12:36:10
|
Vi var vid Muse nya Polyhymnia...
Den är uppbyggd med deras modulära tänkande "MAP" så att den går att ha som allt ifrån en ren SACD/CD/DVD-A/...-spelare till försteg eftersom det finns åtskilliga olika moduler man kan skruva in i den.
För oss Audifiler kommer den att finnas "standardutrustad", dvs med volymkontroll och analogt ingångskort.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 12:47:01
|
Sent ska syndaren vakna! Fram med bilderna nu Pac! Hoppas du hade en trevlig resa... är inte lite avundsjuk |
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
Rob
Member
242 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 12:53:39
|
Pac, har du några goa bilder på de oljekylda rörmonoblocken ??? Tung akvariehifi...
Somna inte nu över tangentbordet....
Pelle |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 14:03:04
|
Unbeliver, jag har 589st/2,8Gb bilder. Denna karamellen tänkte jag att vi skulle få suga på ett tag.
Pelle, jag hittade aldrig era "lavalampor". |
|
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 14:06:16
|
Det är ju ingen karamell, det är ett smoergaasboard!
|
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 14:12:07
|
Så var det dags för det kapitlet i Polyhymnian som jag hade svårt att acceptera. En fjärrkontroll är det man normalt har i handen och de bästa fjärrkontrollerna jag kännt på har haft ganska få knappar och varit lätt överskådliga.
Polyhymnia har en hammare som fjärrkontroll.
Jag har aldrig sett en lika solid och tung fjärrkontroll som denna. Men den är tyvärr inte enkel att jobba med... Det kan hända att man lär sig, men när jag frågade om de hade en mindra komplicerad kontroll så vart svaret att oftast så brukar deras kunder ha en multikontroll som de hellre använder så de har byggt en kontroll som skall funka bra både vid normal användning men också vid själva upplärningen av multifjärren. De hade satt upp designkriteriet att den skulle överleva och det har de lyckats med. De sade att om man hade lite lätt snickeriarbete kunde man med fördel använda fjärren som hammare, det tål den...
|
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 15:07:10
|
"muse" fjärrkontroll ger mig än idag rysningar av obehag.. Maken till krångligare fjärr får man leta efter om man som mig är totalt värdelös på just styra saker via sådant.
Och redan dom som var med "förr" var mardrömmsalstrande.. Och denna ser inte direkt enklare ut..
Sedan knappar som myrägg.. Menar då ålder o syn inte är som på en tonnåring...
Men så ser många ut. Så Muse är väl inte ett undantag direkt i ämnet "fjärrkontroller".
Men den ser bastant ut i alla fall.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 15:08:13
|
Kevin Halverson var Muse representant på mässan.
Kevin and I had a nice talk and Kevin explained the small intricate details that they had to take care of when designing the Polyhymnia. For instance the paint is not just any paint... The paint Muse are using has been designed for extreme robustness and for colour sustainability. That parts keep their colour is key when working with a modular system like the MAP. Who wants a multi $$$-system looking like a patch work when it has been upgraded?
Kevin if You read this, thank You for taking time talking to me.
|
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 15:16:00
|
Kevin hade med sig mer än Polyhymnia...
Bakom palmerna och ESS Connesseur AMT450 hittar man Muse nya stereoslutsteg.
|
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 15:17:08
|
Äh, vi flyttar fokus lite...
|
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 15:36:02
|
Muse 200 är också en del i MAP-serien så detta slutsteget kan bli allt från rent slutsteg till integrerad förstärkare med interna DAC... Snacka om flexibilitet! Den som har tänkt igenom platformskonceptet MAP har gjort ett mycket bra systemintegrationsjobb
Man kan se MAP-modulen från baksidan av slutsteget. Detta är en dubbel, omkopplingsbar analog ingång. Det är samma modul som kan sättas i Polyhymnia eller Thalia för att de skall få analogingångar.
På frågan om vad som skiljer Polyhymnia och Thalia så nämde Kevin att även om det går att få de högupplösta modulerna även i Polyhymnia så är Polyhymnia mer riktad emot Highend Audio medans Thalia får ta hand om Highend AV/bio segmentet.
|
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 15:39:54
|
Innan jag smet ut ur Elite's rum var jag bara tvungen att plåta deras Kuzma...
|
|
|
|
HMartin
Member
119 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 16:06:31
|
Tack för den fina rapporteringen Pac, ser fram emot nästa uppdatering. Undrar dock om du har lyssant på några av prylarna också, eller bara fotat?
Och är det någon som vet vem som importerar muse till Sverige? Och kanske också har ett svenskt pris på ovanstående. Tack på förhand! |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 16:16:00
|
Kuzma, en av de verkligt kunniga och långvariga vinyltillverkarna har många produkter men en av de läckrare måste vara deras Stabi XL och deras Stogi airline.
Jag kände på armen och den är på det hela taget helt friktionsfri...
|
|
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 16:17:58
|
Oj oj.. härliga bilder PAC !! Över 500 bilder att plocka av... detta skall bli kul att följa.. *dreggel* Passar också på att tacka för insatserna kring inrapportering från Vegas... kanon. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 16:36:40
|
quote: Undrar dock om du har lyssant på några av prylarna också, eller bara fotat?
Oj!!! Här sitter jag och gör missar i min rapportering...
Jo då! Jag satt en stund i det mindre rummet där Muse anläggningen stod. Det lät bra och den där Polyhymnia kittlade mig ganska ordentligt. Det är alltid svårt att höra hur bra grejor är om man inte känner rum, högtalare, kablar, förstärkare,... Ja, det är mycket lätt att missförstå när det är så många obekanta med i ekvationen. Spelar det bra i det läget så vet man att det finns bra komponenter i systemet, men hur de låter på andra ställen är ruggigt svårt att uttala sig om.
I min "lilla röda" står det "Dynamik" och "luft" med utropstecken så dåligt spelade det inte!Det var ett detaljerat och väldefinierat ljud i rummet.
Jag hörde dock inte det där "tunga bottendraget" som Muse blivit kända för med sina tidigare produkter. Jag har länge misstänkt att Muse, innan Polyhymnia/MAP-serien, har varit överbetonade i basen och så som Polyhymnia-anläggningen spelade så kändes det närmare "sanningen" än vad jag hört Muse förut.
Så, Muse är fortfarande ett mycket intressant märke. Kanske tom mer intressant nu än tidigare.
Jag har frågat kevin om det finns en importör i DK/NO/SWE-området. Att få lyssna på en Polyhymnia i hem-miljö hade varit riktigt roligt!
|
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 16:45:28
|
Många slangar och grejor blir det...
Även pickup'en kom från Kuzma.
|
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 17:02:40
|
Pac Grabbarna som importerar Ayre var eller är importörer av Muse också.Dom var det förut i alla fall vet jag.
Edit. ändrade text. |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2006/01/12 17:17:46 |
|
|
Dr_drövel
Member
179 Posts |
Posted - 2006/01/12 : 20:32:58
|
Tjenare Pac!
Kan du ge en kort beskrivning av vad du tyckte om Swedish Statement?
Jag har försökt leta reda på kommentarer på nätet, och förutom "pre-show" material så har jag bara hittat ett par kommentarer, varav en inte var särskilt positiv:
quote: Sunday at the Alexis Park brought an embarrassment of riches, as well as a few embarrassments. Presentations that seemed to me particularly ineffective included the Swedish Statement array ($400,000)
vilken är tagen från följande sida:
http://www.soundstageav.com/onhifi.html
Mvh Dr_drövel |
"Universum: en uendlighet av stjerner og planeter..." |
Edited by - Dr_drövel on 2006/01/12 20:34:34 |
|
|
MONTANA
Member
534 Posts |
|
Topic |