HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Driftsavbrott på HiFiForum
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/09/24 :  21:39:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej,
vi har haft flera driftsavbrott på kort tid. Anledningen till problemen är att vi ligger på en mycket gammal server.

Vår serverprovider har beställt nya servrar åt oss, men det kommer tyvärr att ta en stund innan vi är på plats i vår nya miljö. Fram tills dess kommer vi att ha sporadiska avbrott.

Jag sitter tyvärr maktlös emot det här och kan inte annat än beklaga och gnissla tänder.

Vänligen,
Per Adelsson

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/09/26 :  12:15:28  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Tråkigt (igen!)

Är det inte läge att Arkivera hela gamla Hififorum och starta upp ett nytt istället?
Det gamla kan vara tillgängligt som råtext och vara sökbart medans det nya får blomma upp istället?
Och tvivellöst byta leverantör givetvis!

Är der mjuk- eller hårdvarukostnader inblandade hjälper jag gärna till!
Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/09/26 :  17:52:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ja det här är tråkigt på riktigt.

Kostnaderna för mjuk/hårdvara är inte oöverstigliga så det går att lösa. Jag har redan köpt licensen för en ny mjukvara.
Det som är den verkliga stoppklotsen är att de få admins som finns kvar, Stenlund, PG & jag, inte har tiden att lägga på en konvertering & nystart.

Så, om någon har kraften och kunskapen att hjälpa till att genomföra ett forumprojekt så tar vi hemskt gärna emot hjälp.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2012/09/26 :  19:32:24  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
jag hade gärna hjälpt till, men med verkstadsbygge, arbete borta och bulle i ugnen så är det svårt att få tid över..

Mesta tiden jag har är en timme på kvällen i baracken efter jobbet måndag-onsdag.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2012/09/27 :  15:56:54  Show Profile Send Fyhr a Private Message
Jag skulle möjligtvis kunna vara behjälplig i konfig/flytt driftsättning om hårdvara och liknande är på plats.

Vad för plattform körs och planerar forumet köras på, vad är det för mjukvarulicens som införskaffats?
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2012/09/27 :  19:14:20  Show Profile Send sladdbarn a Private Message
Önskar att jag kunde hjälpt till på något sätt men hemsidor är inte min starka sida tyvärr.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/09/27 :  19:59:48  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Gapar man så får man väl stå sitt kast... Jag kan inte påstå att jag kan forummjukvaror direkt, men över 20 års yrkesversamhet inom IT sätter väl sina spår!
Delegera gärna uppgifter om jag kan hjälpa till, jag kan bidra med operativ och hårdvara för att etablera en process för konvertering av den skarpa miljön.
Jag kan förmodligen tillhandahålla lagringsyta om så krävs också. (temporär)

Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/09/27 :  20:23:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Micke,
tack för ditt erbjudande att tillhandahålla en sandlåda.
Vi har ett konverteringsscript som ser bra ut men kan kräva modifieringar.

Då behöver vi någon som kan ta på sig att sätta upp mjukvaran och konverteringen. Finns det en vänlig själ därute som kan hjälpa oss med det


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000