HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Minnen av Dark Side ...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/06/01 :  23:53:45  Show Profile Send gcs a Private Message
Lyssna på programmet här.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3050&artikel=4519112

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2011/06/02 :  07:58:19  Show Profile Send JonFo a Private Message
Spännande, ser fram emot att lyssna på det senare under helgen. :)

# Jon
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2011/06/02 :  08:13:22  Show Profile Send Eref a Private Message
Tackar för tipset! Mycket lyssningsvärt program.
Personligen tänker jag på åtminstone två saker i samband med "Dark Side of the Moon". På ett plan tänker jag på Syd Barrett som var en av mina absoluta favoriter på den tiden. Han hade ju lämnat (fått sparken från?) Pink Floyd redan något år tidigare. Fast jag betraktade fortfarande Syd som den store mannen i Pink Floyd då (och gör än idag).

På ett annat plan kommer jag ihåg att jag hade spelat in "Dark Side" på ett kassettband och jag hade cyklat ut med min mycket lilla första dotter till en sluss härutanför stan. Det var innan hon kunde gå så hon bara satt i gräset och lekte. På den medhavda kassettbandspelaren spelade jag "Dark Side of the Moon". Och jag har för mig att Elin gillade den också...

Passar på att tipsa om ett annat radioprogram som sändes idag. Nämligen "Filosofiska rummet" som i förbifarten innehöll en del filosoferande kring hifi.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/06/14 :  20:18:07  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message
tack för tippset jag lyssnar nu via webben

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2011/06/15 :  08:28:11  Show Profile Send brewitz a Private Message
Tack så mycket.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000